حمله معترضان هنگ کنگی به ساختمان قرنطینه مبتلایان کرونا

در پی افزایش فشار معترضان هنگ‌کنگی، دولت این منطقه خودمختار به دلیل پیشگیری از شیوع نوعی بیماری کشنده جدید، برای ورود شهروندان چینی محدودیت اعمال کرد.

حمله معترضان هنگ کنگی به ساختمان قرنطینه مبتلایان کرونا
کد خبر: 380451
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۵۹:۵۱

اعتمادآنلاین| در پی فشار معترضان هنگ‌کنگی، دولت این منطقه خودمختار از روز یکشنبه، ورود شهروندان چینی از استان «هوبی»، منشأ گسترش ویروس کشنده جدید «کرونا» را ممنوع اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این ممنوعیت آن دسته از شهروندان چینی را شامل می‌شود که ظرف 14 روز گذشته به استان هوبی سفر داشته‌اند. با این حال، این ممنوعیت شامل حال شهروندان هنگ‌کنگی نخواهد شد.

«کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ که پیش‌تر شیوع ویروس کرونا در این جزیره را تایید کرده بود، از روز شنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

با این حال، روز یکشنبه گروهی از معترضان هنگ‌کنگی به ساختمانی که به‌عنوان مرکز قرنطینه افراد وارد شده از چین در نظر گرفته شده بود، حمله کردند و با پرتاب «کوکتل مولوتف» تلاش کردند آن را به آتش بکشند.

این معترضان خواستار لغو کامل سفرها از چین به هنگ‌کنگ و انتقال این مرکز قرنطینه به محلی غیرمسکونی بودند.

با دخالت به‌موقع مأموران پلیس و آتش‌نشانی، معترضان تنها توانستند شیشه‌های این ساختمان را شکسته و لابی آن را به آتش بکشند. پلیس دستکم یکی از این معترضان را بازداشت کرده است.

با افزایش نگرانی‌ها از گسترش بیماری ویروسی جدید، درخواست از دولت هنگ‌کنگ برای بستن مرز تجاری بین سرزمین اصلی و منطقه خودمختار آن افزایش یافته است.

مقامات درمانی هنگ‌کنگ شمار افراد تحت قرنطینه را 107 نفر و افراد مظنون به ابتلا به این بیماری را 77 نفر اعلام کرده است. آمار رسمی تعداد مبتلایان به این بیماری مرگبار در هنگ‌کنگ به 6 نفر رسیده است.

علیرغم آنکه ابتلا به این ویروس کشنده در بیش از 10 کشور تأیید شده است، اما این بیماری در کشورهای خارج از چین تاکنون تلفاتی نداشته است.

شهر ووهان مرکز استان هوبی، با 11 میلیون نفر جمعیت تقریباً از چند روز گذشته در قرنطینه بوده و محدودیت رفت و آمد در این شهر بسیار شدید است.

امروز (دوشنبه) نیز مسئولان این شهر اعلام کردند که تا 30 ژانویه (10 بهمن ماه) خدمات صدور روادید و گذرنامه برای شهروندان چینی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

شمار رسمی تلفات این بیماری در چین، به 76 نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز به بیش از 2700 نفر افزایش یافته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها