کد خبر: 380468
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تصویب طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی از رقابت‌های ناسالم جلوگیری می‌کند/ تصویب این طرح موجب کنترل نقش پول در انتخابات می‌شود/ امیدواریم با تصویب قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، نمایندگان با رأی واقعی مردم به

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه سابقه‌ای در حوزه شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نداشتیم، تصویب این طرح اقدام خوبی است و یک ضرورت در این مقطع بود. امیدواریم این قانون نهادینه و اجرایی شود تا نمایندگان با رأی واقعی مردم به مجالس راه پیدا کنند.

تصویب طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی از رقابت‌های ناسالم جلوگیری می‌کند/ تصویب این طرح موجب کنترل نقش پول در انتخابات می‌شود/ امیدواریم با تصویب قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، نمایندگان با رأی واقعی مردم به
کد خبر: 380468
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان - بارها به نقش پول کثیف در انتخابات اشاره شده و از هزینه‌کردهای هنگفت که منشاء آن نیز مشخص نیست انتقاد می‌شود. در همین راستا آیت‌الله جنتی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفته بود عده‌ای با پول‌های کثیف می‌خواهند وارد مجلس شوند.

اگرچه برخی از نمایندگان معتقد بودند با قوانین فعلی هم می‌توان مانع هزینه‌های سنگینی شد که منشاء آن مشخص نیست. اما حالا در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تصویب رسانده‌اند.

فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به تاثیر تصویب طرح شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: تصویب طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شکل موضوع، از رقابت‌های ناسالم و ناصحیحی که در هزینه‌کرد انتخابات وجود دارد جلوگیری می‌کند. همچنین با تصویب این طرح می‌توان امیدوار بود که نقش پول در انتخابات تا حدودی کنترل شود.

او ادامه داد: در محتوای موضوع هم امروز گردش مالی به واسطه تجهیز به سیستم الکترونیکی قابل رصد و پیگیری است. اگر ابزار فراهم و اراده برای نظارت وجود داشته باشد، قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی برای سلامت رقابت انتخاباتی قانون خوبی است و می‌تواند موثر باشد.

با فرهنگ‌سازی نقش پول‌های کثیف در انتخابات کمرنگ‌تر می‌شود

این نماینده مجلس تاکید کرد: مهم‌تر از همه این موارد فرهنگ انتخاباتی و سلامت انتخاباتی است که امیدواریم در جامعه نهادینه شود. در این شرایط نقش پول‌های آلوده و کثیف که معمولاً انتخابات و فضای انتخابات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد کمرنگ‌تر می‌شود.

تجری در پاسخ این سوال که آیا این طرح به صورت صد درصدی می‌تواند مانع از ورود پول‌های کثیف به انتخابات شود گفت: یقیناً قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، پایه اولیه‌ای است که در خلال اجرا می‌تواند آسیب‌شناسی و نقاط مبهم و ضعفش برطرف شود. در این صورت این قانون به یک قانون متقن و قوی در آینده تبدیل می‌شود.

با تصویب قانون شفافیت امیدواریم نمایندگان با رأی واقعی مردم به مجالس راه یابند

او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه سابقه‌ای در حوزه شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نداشتیم، تصویب این طرح اقدام خوبی است و یک ضرورت در این مقطع بود. امیدواریم این قانون نهادینه و اجرایی شود تا نمایندگان با رأی واقعی مردم به مجالس راه پیدا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها