کد خبر: 380478
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از مرگ مامبای سیاه بسکتبال آمریکا گزارش می‌دهد:

کوبی برایانت، خون جاری در رگ‌های لیکرز/ برایانت یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال آمریکا بود

مرگ برایانت نه تنها برای بسکتبال، بلکه برای نسلی از اهالی لس‌آنجلس که پوستر او را بر دیوار اتاق‌هایشان داشتند و بی‌شمار کسانی که در طول 20 سال بازی تحت تاثیر قرار داده بود، یک فاجعه محسوب می‌شود.

کوبی برایانت، خون جاری در رگ‌های لیکرز/ برایانت یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال آمریکا بود
کد خبر: 380478
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کوبی برایانت ستاره بسکتبال روز یکشنبه 26 ژانویه در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شد. او یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال آمریکا بود. 18 عنوان آل‌استار، 2 بار MVP فینال و MVP فصل 2007-2008 تنها بخشی از آمار خیره‌کننده او بود.

برایانت یکی از غول‌های بسکتبال آمریکا

برایانت با تیم بسکتبال آمریکا در المپیک‌های 2008 و 2012 مدال طلا را به دست آورد. با کسب 80 امتیاز در مقابل تورنتو رپترز در سال 2006 او در رده دوم جدول کسب امتیاز بازیکنان قرار گرفت. برایانت در آخرین بازی‌اش در مقابل یوتا جز در سال 2016، 60 امتیاز کسب کرد. امتیازی بیش از هر بسکتبالیستی در تاریخ.

روز شنبه لبران جیمز موفق شد رکورد برایانت را بشکند و به سومین بازیکنی تبدیل شود که بیشترین امتیاز را در تاریخ NBA از آن خود کرده است. برایانت در توییتی شکست رکوردش توسط جیمز را به او تبریک گفته بود.

برایانت یکی از غول‌های بسکتبال آمریکا بود که الهام‌بخش نسلی از بازیکنان در داخل و خارج از آمریکا شد. برایانت اولین بازی خود را سال 1996 در 18 سالگی انجام داد و تا زمان بازنشستگی 20 فصل برای لیکرز بازی کرد. کوبی برایانت و شکیل اونیل در کنار هم موفق شدند لیکرز را طی سه فصل پیاپی از سال 1999 تا 2002 به قهرمانی برسانند. آنها 2 قهرمانی دیگر نیز در سال‌های 2008 تا 2010 به دست آوردند. پس از بازنشستگی برایانت جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره و یکی از برجسته‌ترین ورزشکاران تاریخ تثبیت کرد.

پیراهن برایانت بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ NBA، به جز مایکل جردن، به فروش رسیده است. کوبی برایانت به دلیل تسلط بر زبان‌های ایتالیایی و اسپانیایی به ستاره‌ای بین‌المللی تبدیل شد و نقش بزرگی در محبوبیت بسکتبال در جهان داشت. شهرت جهانی او شاید حتی از شهرتش در داخل آمریکا هم بیشتر بود.

در زمین بسکتبال او جنگجو و خستگی‌ناپذیر بود و هم‌تیمی‌هایش را هدایت می‌کرد. توانایی‌های برایانت در درون زمین، از او یکی از ستودنی‌ترین بازیکنان تاریخ را ساخت، آن هم در دوره‌ای که بسکتبال زیر سیطره مایکل جردن بازیکن شیکاگو بالز بود.

بیشتر تلاش برایانت برای تاثیرگذاری بر دیگر ورزشکاران از چیزی به نام «روحیه مامبا» نشأت می‌گرفت. برایانت مامبا را این‌گونه توصیف می‌کرد: «اگر مرا در حال مبارزه با یک خرس دیدید، برای خرس دعا کنید.»

وسواس کوبی، دیسیپلین، میل به پیروزی و یک شخصیت فوق‌العاده از او یکی از قطب‌های بسکتبال را ساخت.

چیزی که هرگز در مورد کوبی برایانت زیر سوال نرفت، وفاداری او به بسکتبال بود؛ ستایشی که او برای بسکتبال خلق کرد و عشقش به چهار دخترش که یکی از آنها، جیانای 13 ساله، به همراه او در سانحه جان باخت.

فیلم بسکتبال عزیز و جایزه اسکار

او دوران بسکتبال خود را در فیلم کوتاهی با عنوان «بسکتبال عزیز» به تصویر کشید که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. او در پیشرفت دخترش جیانا در بسکتبال نقش بزرگی داشت و الگو و مربی او بود. برایانت همچنین تاثیر زیادی بر بسکتبال زنان گذاشت. جیانا دومین دختر او بود. ناتالیا 17 ساله اولین فرزند اوست و بیانکای سه‌ساله و کاپری هفت‌ماهه دیگر فرزندان برایانت هستند.

مرگ برایانت نه تنها برای بسکتبال، بلکه برای نسلی از اهالی لس‌آنجلس که پوستر او را بر دیوار اتاق‌هایشان داشتند و بی‌شمار کسانی که در طول 20 سال بازی تحت تاثیر قرار داده بود، یک فاجعه محسوب می‌شود.

از دست دادن یک اسطوره که از سوپراستار بسکتبال به مرد خانواده و سپس سفیر بسکتبال در دنیا تبدیل شد، یک تراژدی ملموس است که دنیا را در شوک و بهت و غم فرو برد و همه لذتی را که برایانت با بسکتبال به دنیا بخشیده بود یادآوری کرد.

دیوید فیزدیل مربی NBA روز یکشنبه به ESPN گفت: «لیکرز قلب تپنده لس‌آنجلس است و کوبی برایانت خون جاری در رگ‌های لیکرز بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها