کد خبر: 380491
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

سامانه پدافندی مسکو در چند ثانیه فعال می‌شود؟

وزارت دفاع اتحاد جماهیر شوروی سامانه مستحکم دفاعی شاخصی برای دفاع از مسکو پایتخت این کشور تدارک دیده بود.

سامانه پدافندی مسکو در چند ثانیه فعال می‌شود؟
کد خبر: 380491
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع اتحاد جماهیر شوروی سامانه مستحکم دفاعی شاخصی برای دفاع از مسکو پایتخت این کشور تدارک دیده بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه روسی «کراسنایا زویزدا» طی گفت‌وگویی با فرمانده پدافند هوایی مسکو نوشت: ساختار سامانه جدید پدافندی از سال 1995 فعال شده است تا جایگزین سامانه ای35ام شود که از سال 1962 کار نصب و بهسازی آن آغاز شده بود.

ژنرال سرگئی گرابچوک فرمانده واحد پدافند مسکو افزود: یک سامانه راداری به نام «دان 2 ان» در اطراف مسکو فعال است که می‌تواند همه اشیای پرنده را در فاصله چند هزار کیلومتری رصد کند. یکی از شاخص‌های این رادار تشخیص موشک‌های بالستیک در میان اهداف صوری است و قادر است صدها هدف بالستیک را مشخص و ده‌ها موشک رهگیری را به سوی آن شلیک کند.

این سامانه کار خود را بعد از دریافت هشدار حمله موشکی آغاز می‌کند و می‌تواند به مدت 10 دقیقه در وضعیت جنگی باقی بماند.

اهداف متخاصم در فاصله چند هزار کیلومتری شناسایی، و بعد از مشخص شدن هدفی که باید رهگیری شود، موشک رهگیری به سوی آن شلیک می‌شود‌. فرایند انهدام اهداف در کمتر از یک دقیقه طی می‌شود.

این ژنرال در این زمینه گفت: ما برای انهدام کلاهک‌های جنگی موشک‌های مهاجم از موشک‌های پدافندی کوتاه‌برد استفاده می‌کنیم که موشک‌ها بسیار سریع‌اند و همتایی در جهان ندارند. این موشک‌ها سرعتی بالغ بر سه کیلومتر بر ثانیه دارند که معادل چهار برابر سرعت یک گلوله کلاشینکف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها