شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان:

با لشگری از مصدومان مواجه شده‌ام

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: فشردگی دیدارهای لیگ برتر فوتسال زنان سبب آسیب‌دیدگی ملی‌پوشان شد و اکنون با لشگری از مصدومان در اردوی تیم ملی روبرو شده‌ام.

با لشگری از مصدومان مواجه شده‌ام
کد خبر: 380510
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۰۹:۲۶:۴۷

اعتمادآنلاین| شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: امسال در حال سپری کردن لیگ پربرخورد و پرآسیبی هستیم که این امر نشان از پویایی لیگ دارد اما ملی‌پوشان فشار زیادی را در این فصل تحمل می‌کنند. زیرا در همه دیدارها حضور دارند و همین امر به آنان آسیب می‌رساند. اکنون رباط 2 بازیکن تیم ملی پاره شده است و این 2 را در اردو ندارم. در زمان برگزاری اردوها با لشگری از مصدومان روبرو می‌شویم. پس از حضور بازیکنان در لیگ برتر یک روز کامل را باید صرف ریکاوری آنان کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان یادآور شد: آسیب‌دیدگی بازیکنان بر روی کیفیت و تمرینات تیم ملی تاثیر منفی گذاشته است. چاره‌ای نداریم و باید تا پایان فصل تحمل کنیم و امیدوارم تا آن زمان بازیکنان در سلامت کامل باشند و آسیب جدی برای آنان رخ ندهد.

وی عنوان کرد: سال‌های گذشته لیگ خوبی نداشتیم، چرا که همه ملی‌پوشان در یک یا 2 تیم حضور داشتند و از قبل از شروع مسابقات تکلیف تیم‌های اول تا سوم مشخص بود و تیمی جرات نمی‌کرد به قهرمانی فکر کند و سایر تیم‌ها برای چهارمی به بعد می‌جنگیدند. نتایج قابل پیش‌بینی بود و رشد خوبی را در لیگ برتر نمی‌دیدیم و پیشرفتی هم برای بازیکنان رخ نمی‌داد. وقتی تمامی ملی‌پوشان در یک تیم جمع شوند و حریفان آنان ضعیف باشد، لیگ بدون جذابیتی برگزار می‌شود. گرچه اکنون لیگ به گونه‌ای شده که یک تیم قعر جدولی تیم صدر جدولی را شکست می‌دهد، زیرا قدرت میان تیم‌ها تقسیم شده و هر تیمی که از موقعیت‌ها خوب استفاده کند، بهترین بهره‌وری را خواهد داشت.

یاری درباره اردوهای تیم ملی فوتسال زنان گفت: تیم ملی فوتسال زنان چهارمین اردوی خود را به پایان رساند و اردوی بعدی آنان 27 بهمن تا سوم اسفند برگزار می‌شود. در اسفند ماه سه دیدار با روسیه خواهیم داشت که 2 دیدار آن در رده سنی بزرگسالان و یک دیدار در رده سنی جوانان برگزار می‌شود. پس از برگزاری 2 دیدار با روسیه ملی‌پوشان باید ریکاوری ذهنی و بدنی داشته باشند تا در پنجم فروردین در اردوهای متمرکز با فاصله‌های کوتاه شرکت کنند. این اردوها به صورت 6 روزه برگزار می‌شود. بازیکنان باید از آمادگی کامل برای مسابقات قهرمانی آسیا برخوردار شوند. در این رقابت‌ها کشورهای ژاپن، تایلند، ویتنام، مالزی، چین، ازبسکتان و ترکمنستان، کویت و لبنان حضور می‌یابند که ما باید با بیشتر این کشورها بازی کنیم.

وی در خصوص عملکرد تیم فوتسال دختران زیر 20 سال که اکنون در جام کافا حضور دارند، گفت: این تیم ماحصل زحمات 2 ساله تیم المپیک است که از سال 94 تشکیل شد و اردوهای این تیم بدون وقفه ادامه داشت. این تیم برای المپیک آماده می‌شد و به شرایط کاملی رسیده بود اما بنا به دلایلی برای انتخابی المپیک فرستاده نشد. به همین دلیل تیم این جوانان یک سر و گردن از حریفان خود در جام کافا بالاتر هستند. این تیم‌ها در کافا حتی تیم فوتسال جوانان هم نداشتند و برای این مسابقات مجبور به تشکیل آن شدند.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان اضافه کرد: تیم زیر 20 سال، پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان است. اکنون نیز در حال رایزنی‌ برای حضور آنان در مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا هستیم که اگر این اتفاق بیافتد، شاهد عملکرد خوب آنان در این مسابقات خواهیم بود. ما قدرت اول آسیا هستیم و در این رده سنی هیج حریفی در برابر ایران توان ایستادگی ندارد. اگر دختران جوان ما در مسابقات مختلف حضور یابند و زیرساخت‌ها فراهم و برنامه‌ریزی درست باشد، به موفقیت‌های بیشتری می‌رسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها