کد خبر: 380566
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

مسعود مرادی، کارشناس داوری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هزینه انتقاد از جامعه داوری در ایران پایین است/ صحبت‌های زنوزی انتقاد نیست، اتهام است/ داوران با حداقل دستمزد و امکانات برای فوتبال ایران زحمت می‌کشند/ اعتمادسازی بین کمیته داوران و باشگاه‌ها تنها راه نجات از مشکلات است/ سطح داوری فوتبال ایران پایین آمده

پیشکسوت داوری ایران در واکنش به صحبت‌های محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور گفت: داوران، بازیکنان و مدیران فوتبال زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته هستند و باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند. متاسفم که مالک باشگاه تراکتور چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است.

هزینه انتقاد از جامعه داوری در ایران پایین است/ صحبت‌های زنوزی انتقاد نیست، اتهام است/ داوران با حداقل دستمزد و امکانات برای فوتبال ایران زحمت می‌کشند/ اعتمادسازی بین کمیته داوران و باشگاه‌ها تنها راه نجات از مشکلات است/ سطح داوری فوتبال ایران پایین آمده
کد خبر: 380566
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ « چقدر باید بازی‌ها را برای پرسپولیس دربیاورند؟ بروند مرا محروم کنند ولی تا کی؟ بازی این تیم مقابل نساجی را ببینید که در چه زمانی به گل رسیده‌اند؟ بروید ببینید کدام داورهای خاص را برای بازی‌های این تیم انتخاب می‌کنند. چرا باید اینها کاری کنند تا داورهای ما از این تیم‌ها و هواداران این تیم‌ها بترسند.» این صحبت‌های محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور علیه کمیته داوران است. او به تندی انتخاب داوران برای بازی‌های پرسپولیس را زیر سوال برده و آنها را متهم کرده که به نفع پرسپولیس سوت‌های جنجالی می‌زنند. اتهامی که باید به آن رسیدگی شود. اگر صحبت‌های زنوزی واقعیت داشته باشد، فاجعه بزرگی برای فوتبال ایران رخ داده و اگر هم این حرف‌ها واقعیت ندارد، زنوزی باید پاسخگوی اتهاماتی باشد که مطرح‌ کرده است.

صحبت‌های محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور با برنامه فوتبال برتر


زنوزی به داوری فوتبال ایران اتهام زده است

مسعود مرادی داور قدیمی فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره صحبت‌های جنجالی مالک باشگاه تراکتور درباره انتخاب داوران توسط کمیته داوران گفت: این اولین بار است که چنین صحبت‌هایی را در سطح اول فوتبال ایران می‌شنوم. نباید به این راحتی به داوران فوتبال ایران اتهام بزنیم. متاسفانه در فوتبال ایران هزینه انتقاد از جامعه داوری پایین است و به همین خاطر شاهد چنین صحبت‌هایی از جانب مدیران و بازیکنان هستیم.

مرادی صحبت‌های زنوزی را اتهام‌زنی به داوران عنوان کرد و گفت: البته این صحبت‌های مالک باشگاه تراکتور دیگر انتقاد نیست، بلکه اتهامی است که به داوری ایران زده‌ شده است. مطرح کردن چنین حرف‌هایی هر کجای دنیا عواقب سنگینی دارد. این‌گونه صحبت کردن درباره داورانی که با حداقل دستمزد و امکانات در فوتبال ایران زحمت می‌کشند، شایسته نیست.

این کارشناس داوری فوتبال ایران ادامه داد: داوران، بازیکنان و مدیران فوتبال زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته هستند و باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند. متاسفم که مالک باشگاه تراکتور چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است. داوران بر اساس توانایی و تجربه‌شان بازی‌ها را قضاوت می‌کنند و تحت تاثیر هیچ‌ چیز قرار نمی‌گیرند.

درگیری در بازی پرسپولیس و تراکتور

داوران ترسی از افراد و باشگاه‌ها ندارند

این ناظر داوری ای‌اف‌سی توضیح داد: کمیته داوران بر اساس سطح بازی، داوران را انتخاب می‌کند. من در سال‌های حضورم در فوتبال ایران هرگز شاهد نبودم داوری بخواهد بنا بر ترس از هواداران یا گرایشی خاص، یک بازی را قضاوت کند. از آقای زنوزی هم درخواست می‌کنم چنین موضوعاتی را مطرح نکند. تراکتور یک باشگاه خصوصی است و اداره یک باشگاه خصوصی در فوتبال ایران بسیار سخت است. جامعه داوری به خوبی این موضوع را درک می‌کند، اما اتهام زدن به داوران درست نیست و کمیته داوران باید به صحبت‌های زنوزی واکنش نشان دهد.

مرادی در پاسخ این سوال که چگونه می‌شود جلوی این‌گونه اتهام زنی‌ها را گرفت، گفت: فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و اخلاق دیگر با جریمه و محرومیت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم، اعتمادسازی است. کمیته داوران هم باید متشکل از افرادی باشد که در جامعه فوتبال ایران از مقبولیت بالایی برخوردارند. بدین ترتیب می‌توان از بروز مشکل جلوگیری کرد.

او در ادامه گفت: وقتی اتهامی به داوران زده می‌شود، کمیته انضباطی و اخلاق هم باید به آن ورود و به این مشکلات رسیدگی کنند. اگر امروز با این اتهام‌زنی‌ها برخورد نکنیم، در آینده به مشکل می‌خوریم و نمی‌توانیم پیشرفت داوری کشور را ببینیم.

درگیری در بازی پرسپولیس و تراکتور

سطح داوری ایران پایین آمده است

این داور قدیمی فوتبال ایران درباره پرورش داوران جوان توسط کمیته داوران گفت: سطح داوری فوتبال ایران پایین آمده است. کمیته داوران به سمت جوان‌گرایی رفته، اما نتوانسته این کار را به درستی انجام دهد. داوران جوان باید مسابقات زیادی را قضاوت کنند و تجربه خود را بالا ببرند. متاسفانه این روزها شاهد قضاوت‌های خوبی از سوی داوران فوتبال ایران نیستیم. داوری ایران می‌تواند عملکردی بهتر از امروز داشته باشد.

او در جواب سوالی مبنی بر اینکه به عنوان یک داور پیشکسوت، چه پیشنهادی برای بهتر شدن عملکرد داوران دارید، گفت: کمیته داوران علاقه‌ای به مشورت با بنده و امثال بنده ندارد. وقتی نظر من برای تشکیلات فوتبال هیچ اهمیتی ندارد، ترجیح می‌دهم صحبتی درباره برنامه‌ریزی برای داوری فوتبال ایران نکنم. به عنوان یک پیشکسوت نظرات و پیشنهادهایم را به کمیته داوران داده‌ام، اما نظر من برای کمیته داوران فوتبال ارزشی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها