کد خبر: 380587
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

پرتاب «استارلینک» به تعویق افتاد

شرکت «اسپیس ایکس» اعلام کرد که پرتاب 60 ماهواره «استارلینک‌» به علت شرایط بدی جوی به تعویق افتاده است.

پرتاب «استارلینک» به تعویق افتاد
کد خبر: 380587
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| قرار بود دیروز عصر 60 ماهواره از سری ماهواره‌های «استارلینک» (Starlink) از پایگاه پرتاب «کیپ کاناورال» (Cape Canaveral) در فلوریدا به مدار زمین پرتاب شوند.

ولی شرکت اسپیس ایکس در توئیتر خود نوشت: وزش باد شدید در جو فوقانی دلیل به تعویق افتادن پرتاب «استارلینک» است.

«ایلان ماسک» بنیانگذار «اسپیس ایکس» قصد دارد هزاران ماهواره‌ را به فضا ارسال کند تا استفاده از اینترنت را برای مردم مناطق محروم نیز فراهم کند.

این ماموریت «استارلینک v1.0 L3» نامگذاری شده و طی آن ماهواره‌ استارلینک سوار بر موشک «فالکون 9» به فضا پرتاب خواهد شد.

این دومین ماموریت پرتاب مداری «فالکون 9» در سال 2020 میلادی خواهد بود ولی به طور کلی سومین ماموریت فالکون 9 است زیرا در اوایل ماه جاری توانایی کپسول دراگون در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود آزمایش شد و دراگون با استفاده از «فالکون 9» این کار را انجام داد.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که زمان بعدی پرتاب استارلینک امروز am 9:28 به وقت « EST) «17:58 امروز عصر) است و وضعیت هوا برای پرتاب امروز تا 80 درصد مطلوب اعلام شده است.

قرار است در این ماموریت 60 ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شود که هرکدام از این ماهواره‌ها 260 کیلوگرم وزن دارند و مجموع بار فالکون 9 به 15 هزار و 600 کیلوگرم می‌رسد.

ماهواره‌های «استارلینک» بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال 2015 با درخواست «ایلان ماسک» مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال 2017 برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها