کد خبر: 380621
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۶:۱۰:۲۶
| |

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد:

زلزله خان زنیان ریزش آوار نداشت/ خسارت 10 تا 30 درصدی خانه ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در زلزله ای خان زنیان ریزش آوار وجود نداشت و تنها خانه های که خشتی و گلی بودند دچار آسیب شدند.

زلزله خان زنیان ریزش آوار نداشت/ خسارت 10 تا 30 درصدی خانه ها
کد خبر: 380621
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۶:۱۰:۲۶

اعتمادآنلاین| محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: زلزله 5 و 4 دهم ریشتری خانه زنیان چند روستا و بخش خانه زنیان را متأثر کرد در این بخش بیش از هزار واحد مسکونی وجود دارد که تنها بخش اندکی از این خانه‌ها دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها هیچ آسیبی به خانوار و خانه‌ها وارد نشده، اضافه کرد: با توجه به رعایت اصول مهندسی در ساخت خانه‌ها در برخی از روستاها شاهد هستیم که هیچ خسارتی به آنان وارد نشده و تنها در بخش‌هایی که خسارت به منازل وارد شده است شاهد خسارات 10 الی 30 درصدی هستیم.

رضایی ادامه داد: خانه‌هایی که به صورت خشت و گلی و دارای سازه‌های نامناسب بودن در این زلزله دچار خسارت شدند.

او خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر خانه‌هایی که سازه‌های ناپایدار داشتند دچار ترک‌های سطحی در لایحه‌های اولیه شده‌اند البته اسکان اضطراری در محل‌های امن ایجاد شده و ارزیابی‌ها در حال به پایان رسیدن است و بعد از آن نیز به سازی در منطقه آغاز خواهد شد.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه 18 ساعت از زلزله گذشته و پس از گذشت دقایقی از زلزله تیم‌های امداد و نجات در محل حاضر شده‌اند بیان کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری فارس نمایندگان خود را در محل حاضر کردند و تا زمانی که این اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی مردم را تهدید نمی‌کند امدادرسانی‌ها ادامه خواهد داشت.

رضایی اضافه کرد: امنیت در منطقه کاملاً تأمین شده و شرایط عادی در جریان است.

زلزله 5 و 4 دهم ریشتر در منطقه خان زنیان استان فارس 7 بهمن و حوالی ساعت 17 روز رخ داد و هیچ خسارت جانی به همراه نداشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها