فرانسه تلویحا از «معامله قرن» حمایت کرد

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای از آنچه تلاش‌های آمریکا برای حل مناقشه فلسطین خوانده، استقبال کرده است.

فرانسه تلویحا از «معامله قرن» حمایت کرد
کد خبر: 380679
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تلویحا از طرح سازش تحمیلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد و گفت از تلاش‌های واشنگتن برای حل مناقشه فلسطین قدردانی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه پاریس عنوان شده است که فرانسه از اقدامات ترامپ در زمینه پیشبرد طرح «معامله قرن» استقبال کرده و به کار با شرکای اروپایی خود برای کمک به حل و فصل این مناقشه ادامه می‌دهد.

پاریس همچنین بار دیگر تأکید کرده است که دستیابی به «یک راهکار دو دولتی... برای رسیدن به یک توافق صلح منصفانه و پایدار در خاورمیانه، ضروری است.»

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.

این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است.

این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

پیش از این انگلیس، عربستان سعودی، امارات عربی متحده نیز از این طرح حمایت کرده‌اند. با این حال، طرح آمریکا با محکومیت گسترده میان جناح‌های مختلف فلسطینی و مخالفت کشورهایی چون ایران، ترکیه، قطر و اردن روبرو شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها