کد خبر: 380707
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۰:۲۹:۵۲
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح معامله قرن در پی تنگ‌تر کردن حلقه محاصره فلسطینیان است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با غیرقابل قبول دانستن طرح معامله قرن از سران کشورهای جهان خواست تا در نشستی فوق‌العاده از طریق سازمان ملل متحد، سازمان جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی از تنگ‌تر شدن محاصره مردم فلسطین و غزه جلوگیری کنند.

طرح معامله قرن در پی تنگ‌تر کردن حلقه محاصره فلسطینیان است
کد خبر: 380707
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۰:۲۹:۵۲

اعتمادآنلاین| ولی‌الله نانواکناری اظهار کرد: طرح ترامپ آشکارا اقدامی خصمانه، ظالمانه و یکجانبه است که درصدد بیشتر کردن فشار بر ساکنان مسلمان کرانه باختری، غزه و قدس شریف است.

وی طرح معامله قرن ترامپ را طرحی استحماری و استعماری دانست و گفت: با بررسی بخش‌های منتشر شده این طرح و تطبیق آن با نقشه فلسطین و غزه به خوبی می‌توان تنگ‌تر شدن حلقه محاصره عجیب وغریب فلسطینیان را دید. به عقیده بنده ترامپ و نتانیاهو با این طرح در فکر محو ساکنان مسلمان فلسطین از صحنه روزگار هستند.

نماینده مردم بابلسر در مجلس ادامه داد: ترامپ با طرح معامله قرنش ظالمانه بر علیه مردم مسلمان فلسطین و غزه اقدام می‌کند من امیدوارم مردم فلسطین با متحدتر و منسجم‌تر شدن‌شان، مقاومت بیشتری از خود نشان داده و سیلی محکمی به سران آمریکا و اسراییل بزنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سران کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان خواست تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را بیش از گذشته مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند.

نانواکناری در عین حال شرط موفقیت سران کشورهای مسلمان در مقاومت اثربخش علیه اسراییل را پایان دادن به جیره‌خواری و وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی به آمریکا دانست.

وی به دولت‌ها، دانشگاه‌ها و اندیشمندان اسلامی نیز هشدار داد که اگر در حمایت از مردم فلسطین و غزه شتاب نکنند بدون تردید دیر یا زود اسراییل دامن آن‌ها را هم به آتش می‌کشد؛ چرا که صهیونیست‌ها در فکر تصاحب سرزمین‌های اسلامی از نیل تا فرات هستند.

وی از رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس خواست تا قبل از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی فوق‌العاده طرح معامله قرن آمریکا را محکوم کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها