تأثیر مستقیم سیل سیستان و بلوچستان بر زندگی 140 هزار نفر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در سیلی که اخیرا در سیستان و بلوچستان جاری شد زندگی 140 هزار نفر به صورت مستقیم تحت تأثیر سیل قرار گرفت.

تأثیر مستقیم سیل سیستان و بلوچستان بر زندگی 140 هزار نفر
کد خبر: 380743
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۱:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| صبح امروز کاروان کمک‌های اهدایی فروشگاه های شهروند شامل 10 کامیون 10 تن و 17 خاور به ارزش 3 میلیارد تومان راهی استان سیل زده سیستان و بلوچستان شد.

امراللهی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند در مراسم اعزام کمک‌های شرکت شهروند برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تأمین کنندگانی که شرکت شهروند را در جمع‌آوری این کمک‌ها یاری کردند، گفت: شهرداری تهران با همکاری تأمین کنندگان به ویژه تأمین کنندگان مواد غذایی و شوینده‌ها کمکی در حدود 30 میلیارد ریال را جمع آوری کرد.

وی افزود: بخشی از کمک‌های جمع آوری شده نقدی و برخی دیگر غیرنقدی بود که همگی به کالاهای مورد نیاز تبدیل شده و امروز در قالب یک کاروان راهی سیستان و بلوچستان شد.

مدیرعامل شرکت شهروند افزود: این کمک‌ها شامل 10 کامیون 10 تن و 17 کامیون خاور که شامل بیش از 100 نوع کالا همانند انواع کنسروها، شوینده‌ها و آب معدنی که پیش‌تر توسط هلال احمر اعلام شده بود که در مناطق سیل زده نیاز است، به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این کار به دستور شهردار تهران انجام شده و ادامه خواهد داشت، افزود: ابعاد فاجعه سیل اخیر بسیار وسیع بوده لذا امیدواریم با همکاری تأمین کنندگان شرکت شهروند و هلال احمر بتوانیم گام موثری در یاری رسانی به هم وطنان خود برداریم.

در این مراسم همچمیم محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به دلیل شکل گیری فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مبنی بر ورود در زمان جنگ و کمک به آوارگان جنگی و افراد دارای مشکل گفت: امسال شعاری از سوی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ انتخاب شد که عبارت است از مداخله در حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی.

وی افزود: فدراسیون جهانی صلیب سرخ در پنج سال گذشته میزان مداخله در حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی بیش از مداخلاتی بوده است که در زمان جنگ تا کنون انجام شده است.

نصیری گفت: مداخلات طبیعی آن دسته از مداخلاتی است که انسان در آن نقش داشته است. یادمان باشد که باران رحمت الهی است اما اگر ما خانه خودمان را در بستر رودخانه ساختیم آن موقع نمی توان توقع آسیب دیدن از سیل را نداشت.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: همین هفت ماه گذشته بود که با کمک خیرین در چابهار طرح نذر آب به راه انداختیم زیرا نزدیک به چهارصد هزار نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان به دلیل نبود آب به مکان های دیگری مهاجرت کرده بودند.

وی با اشاره به بارش های باران در اواخر دی ماه امسال گفت: ما در مدت 24 ساعت معادل 300 میلیمتر بارش باران را در جنوب شرق کشور تجربه کردیم که باعث شد چهارده شهر و شهرستان پدیده سیلاب را تجربه کنند.

نصیری تصریح کرد: در همین چهارده شهرستان تا امروز 140 هزار نفر تأثر مستقیم از سیل داشته اند که برای 17 هزار نفر اسکان اضطراری ایجاد شد و امروز اینها در چادر زندگی می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که 20 هزار بسته غذایی 72 ساعته و 10 هزار بسته غذایی یک ماهه بین نیازمندان پخش شده است گفت: این در حالی است که در ابتدای سال هم در آن سیل رخ داده استانهای زیادی متأثر از سیل بودند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در مجموع 70 هزار واحد مسکونی در سه استان اصلی دچار خسارت شد که نیاز به بازسازی داشته است گفت: تا امروز توانسته ایم 240 میلیارد تومان مشارکت مردمی را جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: از این رقم 50 میلیارد تومان لوازم خانگی تهیه شد و بین ده هزار خانوار تقسیم شد و برای 17 هزار خانواده معادل ده میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده و به آنها پرداخت شد.

نصیری با اشاره به این مطلب که همچنین حدود 150 میلیارد تومان هم اقلام غیرنقدی جمع آوری شده است گفت: بخش زیادی از مردم سیل زده عید امسال را با همت خیرین در خانه خودشان ساکن خواهند شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تقریبا از ابتدای سال هر هفته یک حادثه طبیعی را تجربه کردیم و این موضوع یک نکته قطعی است که همه ما با حوادث مواجه خواهیم شد و از این رو آماده ایم تا دوره های آموزشی امدادی برای شاغلان سازمانها برگزار کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها