کد خبر: 380747
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۰۱:۱۸
| |

ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تهران از ثبت16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی خبر داد.

ثبت 16 اثر فرهنگی و تاریخی تهران در فهرست آثار ملی
کد خبر: 380747
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۰۱:۱۸

اعتمادآنلاین| پرهام جانفشان با بیان اینکه ، از مجموع 16 اثر ثبت شده 9 اثر متعلق به مجسمه های استاد ابوالحسن صدیقی می باشد گفت :مرحوم ابوالحسن صدیقی آثاری را از خود به یادگار گذاشته است که امروز بخش مهمی از تاریخ و هویت شهری تهران محسوب می شود.

وی افزود: شناسایی و ثبت نمادهای فرهنگی و تاریخی شهر تهران بخشی از الویت های معاونت میراث فرهنگی استان تهران در سال های آتی خواهد بود.

جانفشان گفت : هویت و تاریخ یک ملت تنها به موزه ها و محوطه های تاریخی و باستانی خلاصه نمی شود و در برنامه های تور های تهرانگردی موضوع نماد های تاریخی و فرهنگی شهر تهران بیشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود : مجسمه فردوسی در میدان فردوسی ، مجسمه خیام در پارک لاله ، مجسمه امیر کبیر در پارک ملت ، مجسمه امیر کبیر در مدرسه دارالفنون ، مجسمه فردوسی در موزه کتاب و میراث مستند ، سردیس دایه استاد صدیقی در مجموعه باغ موزه نگارستان و مجسمه سیاه نی زن و دو سردیس سیاه نی زن در موزه هنرهای ملی از آثار استاد صدیقی بود که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری و حمایت قابل تقدیر مدیریت موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شش "در " تاریخی این آستان مقدس نیز در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.

جانفشان گفت :مجسمه میدان حر اثر استاد غلامرضا رحیم زاده ارژنگ از دیگر نماد های فرهنگی و تاریخی شهر تهران بود که با نظر اعضا واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها