کد خبر: 380761
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۳:۴۷
| |

محمود الزهار:

خلع سلاح مقاومت فلسطین، توهم است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن هشدار نسبت به تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خلع سلاح جریان مقاومت، این تلاش‌ها را بی‌اثر خواند.

خلع سلاح مقاومت فلسطین، توهم است
کد خبر: 380761
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۳:۴۷

اعتمادآنلاین| محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به صلح تحمیلی موسوم به «معامله قرن» تأکید کرد که دشمن صهیونیستی بارها تلاش کرده است که مقاومت را خلع سلاح کند.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» به نقل از الزهار گزارش داد که علیرغم تلاش‌های رژیم صهیونیستی، ولی این اتفاق رخ نداده و این سلاح «همچنان مانند استخوانی در گلوی صهیونیست‌هاست».

او با بیان اینکه «خلع سلاح کردن مقاومت، نوعی توهم است»، تصریح کرد: «خلع سلاح جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فقط در یک صورت است و آن اینکه اسرائیل اشغالگر و آمریکا تمامی مردم فلسطین را که در کره زمین یا شکم‌های مادرانشان هستند، بُکشند».

مقاومت، تفکری است که نمی‌میرد

این مسئول فلسطینی با تأکید بر اینکه «مقاومت، تفکری است که نمی‌میرد»، خاطر نشان کرد: «ان شاء الله نخواهند توانست کرامتمان را سلب کنند... ولی تنها راه مقابله با معامله ترامپ که هدفش نابودی آرمان فلسطین است، همان چیزی است که نتانیاهو و ترامپ از آن می‌ترسند و در اظهاراتشان مشخص بود و آن، فقط سلاح است».

الزهار با اشاره به اینکه «سلاح و مقاومت تنها راه مقابله با معامله ترامپ است»، گفت که به همین دلیل، مردم فلسطین، مقاومت بیشتری خواهند کرد و گروههای مقاومت بیشتری تشکیل خواهند داد تا این طرح حقارت‌آمیز آمریکا را شکست دهند.

جوانان فلسطین می‌توانند سرنوشت قدس و فلسطین را تعیین کند

او گفت ذهنیت یک تاجر به نام دونالد ترامپ و یک جنایتکار اشغالگر به نام نتانیاهو، نمی‌تواند سرنوشت قدس و فلسطین را تعیین کند، بلکه سرنوشت آن را جوانان فلسطین و امت اسلامی تعیین خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی حماس، معامله قرن را بیانگر واقعیت سیاست آمریکا دانست که از زمان روی کار آمدن ترامپ هویدا شده است؛ سیاستی که مؤیّد اشغالگری اسرائیل است.

الزهار ادامه داد، ترامپ ابتدا تلاش کرد که در نشست بحرین بخش اقتصادی معامله قرن را اعلام کند، ولی به خاطر نبود یک موضع عربی-اسلامی واقعیِ مخالفِ سیاستهای آمریکا، تشویق شد که بخش سیاسی این معامله را نیز اعلام کند و بدین ترتیب، بر باقی مانده فلسطین مسلط شود.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی از بین بردن اصل آرمان فلسطین هستند، تصریح کرد، هدف این معامله، از بین برد نفوذ و موجودیت فلسطین در کرانه باختری و قدس است.

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه اعلام معامله قرن، در راستای حمایت ترامپ از نتانیاهو در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی بود، گفت که هدف رئیس جمهور آمریکا، تبلیغات انتخاباتی برای خودش نیز بود تا بتواند برای دومین بار، رئیس جمهور آمریکا شود.

نسبت به خطر مذاکرات و رسیدن به بن‌بست هشدار داده بودیم

الزهار با اشاره به اینکه مذاکره، فلسطین را به وضعیت کنونی رسانده است، تأکید کرد: «ما نسبت به خطر مذاکرات و رسیدن به بن‌بست هشدار داده بودیم، ولی یک گروه از [مسئولان] فلسطین، این مسیر را طی کردند تا به این نقطه رسیدند».

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر باید بر گروه‌های مقاومت فلسطین، تکیه کرد، گفت که نتانیاهو و ترامپ از جریان مقاومت و عملیات‌های استشهادی هراس دارند، ولی مانع اصلی بر سر راه ترساندن صهیونیست‌ها، همکاری است که تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی دارد.

این مسئول فلسطین حضور سفرای عمان، امارات و بحرین در مراسم رونمایی را معامله قرن را «صهیونیسم عربی» نامید که «اخیرا در مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بروز یافته است... صهیونیسم عربی، سومین صهیونیسم است و امتداد صهیونیسم مسیحی و یهودی است».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه گذشته در یک شوی تبلیغاتی-انتخاباتی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، معامله قرن را علنی کرد.

این طرح فلسطینی‌ها را از پایتختی قدس محروم کرده، فلسطین را به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل کرده، بخش بزرگی از کرانه باختری را به رژیم صهیونیستی بخشیده و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب کرده است.

این طرح همچنین حماس را سازمانی تروریستی خوانده و تشکیل دولت فلسطینی را به خلع سلاح گروه‌های مقاومت مشروط کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها