تحقیق و تفحص از سوانح هوایی چند سال اخیر در مجلس کلید خورد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که درخواست تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی و کلیه سوانح هوایی چند سال اخیر را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده است.

تحقیق و تفحص از سوانح هوایی چند سال اخیر در مجلس کلید خورد
کد خبر: 380763
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۶:۱۵

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی اظهار کرد: در پی سوانح هوایی متوالی طی روزهای گذشته پیشنهاد تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی و سوانح هوایی چند سال اخیر را به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه کردم که این درخواست به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

وی افزود: یکی از دلایل این تحقیق و تفحص این است که معمولا کمیته‌های بررسی سوانح هوایی به درستی در مورد بررسی سوانح اقدام نکردند و یا بعد از اقدامات این کمیته‌ها نسبت به کاهش سوانح هوایی اقدام نشده است.

پارسایی همچنین با بیان این‌که «استیضاح وزیر راه درباره حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی هفته گذشته به کمیسیون عمران ارجاع شده بود» گفت: درخواست این استیضاح از نصاب افتاد. من همزمان با استیضاح، سوال از وزیر راه را نیز مطرح کرده بودم که در هفته جاری در دستور کار کمیسیون عمران قرار داشت و قرار بود ساعت 2 روز گذشته جلسه‌ای با حضور وی برگزار شود. ظهر دیروز از کمیسیون و وزارت راه نیز پیگیر شدم و گفتند که آقای وزیر قرار است برای پاسخگویی به سوال نمایندگان ساعت 2 در کمیسیون حاضر شود. وقتی در این ساعت به کمیسیون عمران مراجعه کردم دیدم فقط یکی از اعضای کمیسیون حضور داشتند دلیل را جویا شدم گفتند اعضا تصمیم گرفتند جلسه را کنسل کنند در حالی که موضوع کتبا هم به ما اعلام نشده بود.

پارسایی همچنین اضافه کرد: متاسفانه برخی ارتباطات پنهان باعث می‌شود وضعیت کشور در ابعاد مختلف خصوصا در بحث سوانح هوایی نگران کننده باشد ما بعد از سقوط هواپیمایی اوکراینی در سه روز متوالی سه سانحه هوایی در مسیرهای ماهشهر، گرگان و استانبول را داشتیم که نشان از سومدیریت و بی‌برنامگی سازمان هواپیمایی است علاوه بر این طی چند سال گذشته سوانح هوایی ما چندین برابر میانگین جهانی بوده و هر روز شاهد تداوم آن هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به احکام صادر شده «در پی تشکیل پرونده مربوط به سقوط هواپیمایی تهران- یاسوج» گفت: صدور این احکام حداقل باید سوالی در ذهن وزیر راه ایجاد کند اما به نظر می‌رسد مماشات می‌شود. در عجبم که با این همه سوانح هوای تداوم این مدیریت چه معنای دارد؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این‌که «در آینده از پشت پرده‌ها در این‌باره خواهم گفت» اضافه کرد: همچنین از رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که خلاف آیین‌نامه مجلس جلسه کمیسیون را برای طرح سوال از وزیر راه تعطیل کرد شکایتی را به رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها