تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها با محدودیت بیشتر مواجه شد

رکورد مصرف گاز در بخش خانگی با رسیدن به مرز 600 میلیون متر مکعب در روز موجب شده است تأمین گاز نیروگاه‌ها با محدودیت بیشتری مواجه شود.

تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها با محدودیت بیشتر مواجه شد
کد خبر: 380779
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۶:۱۸

اعتمادآنلاین| رکورد مصرف گاز در بخش خانگی در حالی با رسیدن به مرز 600 میلیون متر مکعب در روز شکسته شد که این مسأله موجب شده تا تمرکز تأمین سوخت زمستانی از سوی وزارت نفت به تامین بخش خانگی معطوف شود و همین مسئله موجب شود تا نیروگاه‌ها صنایع عمده و دیگر بخش‌ها با محدودیت تخصیص گاز مواجه شود.

بنابراین گزارش کاهش تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها موجب شده تا اکثر نیروگاه‌ها برای تولید برق به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین مثل گازوئیل و حتی مازوت حرکت کند.

بنابر این گزارش با تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنعت گاز و صنعت برق کشور تا امروز با وجود مصرف بالای گاز در بخش خانگی و با ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها مشکلی در کشور احساس نشده است، در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی علاوه بر محدود شدن بیشتر نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مصرف گاز احتمال افت فشار و حتی قطعی گاز در بخش‌هایی از کشور دور از ذهن نیست.

پیشتر رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به کمپین مردمی در کنار هم دلگرم باشیم، گفته بود: برای مدیریت مصرف گاز و برق خانگی این کمپین تشکیل شده تا با توجه به اینکه روزها و هفته‌های سردی در پیش داریم اگر هر نفر یک لامپ اضافه را خاموش یا سرپیچ یک لامپ را باز کند و اگر با پوشیدن لباس مناسب دمای وسایل گرمایشی در منزل در سطح دمای رفاه 18 تا 22 درجه نگه داشته شود مشکلی در تامین گاز و برق نخواهیم داشت.

این گزارش می‌افزاید اگر با این اقدامات بتوانیم فقط 10 درصد از مصرف انرژی خانگی گاز و برق بکاهیم، روزانه 70 میلیون متر مکعب در مصرف گاز بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد و این به معنای آن است که شاهد عدم محدودیت و یا قطع گاز مناطق سردسیر انتهای شبکه گاز،‌ کاهش محدودیت گاز صنایع و کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها خواهیم بود و بدون مشکل روزهای سرد پیش رو را در کشور پشت سر خواهیم گذاشت.

بنابراین گزارش مصرف گاز کشور باوجود گرم‌تر شدن هوا افزایش یافته و فقط 10 درصد از گاز تولیدی در کشور به نیروگاه‌ها و 10 درصد به صنایع اختصاص می‌یابد‌ بنابراین 80 درصد گاز تولید شده به بخش خانگی و تجاری اختصاص می‌یابد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها