کد خبر: 380783
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

امیر قطر نخست وزیر جدید تعیین کرد

در راستای اصلاح کابینه، امیر قطر «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی»،یکی از نزدیکان خود را به عنوان نخست وزیر و وزیر کشور جدید این کشور تعیین کرد.

امیر قطر نخست وزیر جدید تعیین کرد
کد خبر: 380783
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی را به عنوان جانشین عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر این کشور تعیین کرد.

عبدالله بن ناصر از سال 2013 نخست وزیر قطر بود و ریاست هیئت این کشور را در نشست شورای همکاری خلیج فارس پیرامون بحران دوحه را برعهده داشت و در واقع هدایت تلاش‌های دوحه برای پایان دادن به بحران شورای همکاری خلیج فارس بر عهده وی بود.

نخست وزیر جدید قطر همچنین سمت وزارت کشور را نیز در کابینه برعهده خواهد داشت. این درحالی است که پست‌های اصلی در کابینه از جمله وزارت دفاع، دارایی و انرژی تغییر نکرده است.

شیخ خالد روز سه شنبه در دفتر دوحه مراسم تحلیف به جای آورد. او پیش از این علاوه بر ریاست دفتر امیر قطر در بخش گاز نیز فعالیت داشت و در آمریکا تحصیل کرده است.

در این زمینه آندراس کریگ، پژوهشگر امور خاورمیانه در دانشگاه «کینگز کالج» لندن به خبرگزاری فرانسه گفت، نخست وزیر جدید از نزدیک‌ترین مشاوران امیر قطر و مورد اعتماد اوست.

انتصاب نخست وزیر جدید و شخصیت‌های مناسب پست‌ها در چارچوب رویکرد قطر برای برخورداری از شایستگی بیشتر قرار دارد.

او افزود، عبدالله بن ناصر از چند مدت پیش تمایل داشت که استعفا دهد و به نظر می‌رسد دولت در نهایت جانشین مناسبی برایش پیدا کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها