رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش

کتب درسی دارای مُهر اعتبار می‌شوند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: برای جلوگیری از اصلاحات غیرضروری، کتب درسی دارای مُهر اعتبار می‌شوند.

کتب درسی دارای مُهر اعتبار می‌شوند
کد خبر: 380801
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۳:۵۳:۴۶

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی 8 کلان پروژه طراحی‌شده، افزود: انتظار داریم با اجرایی شدن این 8 کلان پروژه، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و برنامه درسی ملی محقق شود.

وی از تدوین 11 حوزه تربیتی در برنامه درسی ملی خبر داد و افزود: 4 حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت‌های زندگی و تفکر و حکمت حوزه‌هایی هستند جدید به این مجموعه اضافه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به گذشت یک دهه از تألیف کتاب استان شناسی، گفت: با توجه به تغییرات آماری رخ‌داده در یک دهه اخیر، ویرایش و به‌روزرسانی این کتاب ضرورت دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن درخواست فعالیت کارگروه استانی ویرایش کتاب استان شناسی، اظهار داشت: کتاب استان شناسی باید چکیده‌ای از ظرفیت‌ها، اقتضائات، پیشینه، وضعیت فعلی و آینده استان باشد.

وی ادامه داد: کتاب استان شناسی باید با نگاه به گذشته و آینده، هویت بومی را در دانش‌آموز تقویت کند تا او به منطقه خود، حس تعلق و ماندگاری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با تأکید براینکه قرار گرفتن مشاغل دهه آینده به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات در برنامه درسی فنی و حرفه‌ای گفت: در صورت بازآرایی محتوایی در دروس فنی و حرفه‌ای، دانش آموزان به سمت این رشته‌ها جذب خواهند شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بابیان اینکه مجلات رشد هم‌اکنون به‌صورت متمرکز در مرکز کشور منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: استان‌ها می‌توانند این مجلات را به‌صورت استانی و بومی منتشر کنند تا بخشی از نیازهای محتوایی دانش آموزان منطقه خود را تأمین کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه ملی در تقویت فرهنگ بومی گفت: می‌توان بخشی از محتوای آموزشی را از طریق شبکه استانی در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرارداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به لزوم به حداقل رساندن اصلاحات در کتب درسی، اظهار داشت: به همین منظور کتب درسی دارای مهر اعتبار چندساله می‌شوند تا ضمن جلوگیری از اصلاحات مستمر، زمینه سوءاستفاده مؤسسات کنکوری از بین برود.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های پرورشی نباید در برنامه‌های آموزشی مدارس به‌عنوان فعالیتی فوق‌برنامه تلقی شود، اظهار داشت: برنامه‌های تربیتی و پرورشی باید به‌عنوان ساعت رسمی غیرکلاسی در برنامه دانش‌آموز لحاظ شود و امیدواریم در برنامه درسی ملی این مهم محقق شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها