اردوغان باعث اخراج یک مسئول موریتانیایی شد

مدیر رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری موریتانی به دلیل انتقاد از اردوغان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی از کار برکنار شد.

اردوغان باعث اخراج یک مسئول موریتانیایی شد
کد خبر: 380861
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری موریتانی به دلیل انتقاد از اردوغان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی از کار برکنار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های موریتانی خبر دادند: «سیدی محمد ولد ابه» مدیر رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری این کشور به دلیل اینکه در صفحه فیس‌بوکش از رجب طیب اردوغان انتقاد کرد، از کار برکنار شده است.

طبق اعلام این رسانه‌ها، دولت ترکیه رسماً به این انتقاد اعتراض کرده بود و از همین رو مسئولان نهاد ریاست جمهوری موریتانی این تصمیم را اتخاذ کنند.

ولد ابه که از روزنامه‌نگاران معروف موریتانی است در توییتر خود نوشت: بدون هیچ هشدار یا اخطاری دبیر کل ریاست جمهوری مرا فرا خواند و پرسید آیا این نوشته متعلق به من است که پاسخ دادم بله، او هم گفت چون در جایگاه کارمند ریاست جمهوری هستی و این نوشته تو به جایگاه یک دولت دوست اهانت کرده و در عین حال ترکیه رسماً به آن معترض است، به همکاری با شما پایان می‌دهیم.

او ادامه می‌دهد: به آنها گفتم نوشته‌هایم در فضای مجازی نظرات و موضع شخصی من است. من از جایگاه سخنگوی رسمی دولت سخن نگفته‌ام و همه کارمندان می‌توانند نظرات خود را در مورد مسائل گوناگون ابراز کنند. به هر روی از او تشکر کردم و خارج شدم.

متن نوشته‌شده در صفحه شخصی‌ ولد ابه از این قرار بود: «نمی‌توانم سه چیز را درک کنم؛ سطح وقاحت نخبگان موریتانی، شیفتگی نوچه‌ها به دزدی به نام اردوغان و چنگ زدن مستمر منصور هادی به ریاست جمهوری مجازی‌اش در یمن.»

همین عبارات کافی بود تا این روزنامه‌نگار از کار مهم دولتی‌اش بیکار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها