ارزبری صنعت خودروی کشور 25 درصد کاهش می یابد

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: همزمان با برگزاری میز چهارم تعمیق ساخت داخل خودروسازی، صرفه‌جویی ارزی در این صنعت به 400 میلیون یورو می‌رسد که معادل 25 درصد مجموع ارزبری آن محسوب می شود.

ارزبری صنعت خودروی کشور 25 درصد کاهش می یابد
کد خبر: 380866
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۶:۲۹:۳۳

اعتمادآنلاین| «مازیار بیگلو» افزود: مجموع مصرف ارز در خودروسازی برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو دو میلیارد دلار است.

به گفته این متخصص صنفی، تاکنون و با برگزاری سه میز تعمیق داخلی‌سازی، 275 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شده و چنانچه میز چهارم برگزار شود به 400 میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ داخلی‌سازی‌ها با مشارکت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده و به‌طور کلی صنایع دفاع سهمی 10 تا 15 درصدی و به همین اندازه شرکت‌های دانش بنیان سهم دارند و عمده فعالیت‌شان روی قطعات های‌تک است.

جایگزین های پراید و پژو 405

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، ضمن جدی خواندن حذف پراید و پژو 405 از خط تولیدی سایپا و ایران‌خودرو، تصریح کرد: پلتفرم‌های آنها قابل استفاده در خودروهای دیگر است و تامین قطعات این پلتفرم‌ها ادامه می‌یابد.

بیگلو بیان‌داشت: مطابق اعلام این دو خودروساز، رُهام در سایپا و پژو 301 در ایران خودرو جایگزین خودروهای حذف شده می‌شوند و علاوه بر آن، به احتمال زیاد سایپا با دو یا سه پروژه جدید و ایران‌خودرو با دو خودروی جدید ادامه کار خواهند داد.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ براساس شرایط کنونی برنامه‌ای برای تولید خودروهای برقی و تامین قطعات آنها از سوی این دو خودروساز اعلام نشده، اما بخش خصوصی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو یادآوری‌کرد: ‌قطعات خودروهای برقی بسیار متفاوت از خودروهای با موتور درون‌سوز است و سیستم‌های جدید در آنها جایگزین می‌شود.

وی گفت:‌ تولید خودروی برقی هنوز تجاری‌سازی نشده، اقدام عاجلی نیز در این زمینه انجام نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها