مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور اعلام کرد:

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: برای بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌های سیل‌زده، اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد.

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده
کد خبر: 380896
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۳:۴۵

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور، درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: از ابتدای سال تا‌کنون سیلاب‌های مهیبی را در کشور تجربه کردیم؛ ابتدای امسال 24 استان درگیر سیل بودند و این اولین بار بود که همزمان این تعداد استان در کشور درگیر سیل شدند.

جمالی‌نژاد افزود: با تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در وزارت کشور و حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد مسکن، وزارت راه، وزارت بهداشت و وزارت نیرو در این قرارگاه، موجب شد تا اقدامات لازم برای بهبود شرایط استان‌های سیل‌زده به سرعت انجام شود.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه به‌منظور بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌های سیل‌زده، مبلغی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد و خوشبختانه این مبلغ تا حدی به جبران خسارت‌های ناشی از سیل در شهر‌های بزرگ و روستا‌ها کمک کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: استان‌هایی هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان متاسفانه در چند ماه اخیر دگیر سیل شدند، به همین منظور برای کنترل و بازسازی خسارات ناشی از سیل، جلسات بسیاری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد؛ در این جلسات تمام مسئولان کشوری اعم از رئیس جمهور و وزرای دولت حضور داشتند، خوشبختانه همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بسیار خوب بود و همچنین در کنار تلخی حادثه، شیرینی همدلی و همراهی مردم را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مبلغی را برای ترمیم خسارت‌های ناشی از سیل در نظر گرفته است، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال آماده سازی ماشین آلات و تجهیزاتی برای انتقال و کمک‌رسانی به مناطق سیل زده است.

معاون عمرانی وزیر کشور در پایان تأکید کرد: مبالغی که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وزارت کشور برای بازسازی مناطق سیل‌زده تخصیص داده می‌شود از منابع داخلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده و با مبالغی که آقای رئیس جمهور برای ترمیم خسارت‌های ناشی از سیل تخصیص می‌دهند، متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها