کد خبر: 380914
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۹
| |

مسعود بختیاری، نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو:

جنجال دوباره بر سر قیمت تن ماهی!

مسعود بختیاری، نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو گفت: با ارسال نامه به سازمان حمایت اعلام کردیم اگر وضعیت قیمت ماهی کنترل نشود افزایش قیمت خواهیم داشت.

جنجال دوباره بر سر قیمت تن ماهی!
کد خبر: 380914
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۹

اعتمادآنلاین| مسعود بختیاری درباره قیمت تن ماهی اظهار کرد: 14 آبان ماه امسال تفاهمنامه‌ای بین سندیکای تولیدکنندگان کنسرو و جامعه صیادی منعقد شد و سازمان شیلات نیز مسئولیت اجرای آن را برعهده گرفت تا از اهرم‌های قانونی خود استفاده کنند تا تفاهمنامه به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو افزود: طبق توافقی که با جامعه صیادان صورت گرفت مقرر شد در صورتی که قیمت ماهی افزایش نیابد و ثابت بماند محصول نهایی با قیمت 12 هزار و 900 تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه در زمانی منعقد شد که قیمت ماهی تن در سراشیبی قرار داشت و به زیر 10 هزار تومان رسیده بود، گفت: برای اینکه جامعه صیادی متضرر نشود توافق شد هر کیلوگرم ماهی با قیمت 14 تا 15 هزار تومان از صیادان خریداری شود، اما بخشی از جامعه صیادی به عهد خود عمل نکردند و قیمت ماهی به 18 هزار و 500 تومان رسید و شیلات هم از ابزار‌های خود برای اجرای تفاهمنامه استفاده نکرد.

بختیاری تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان با این استدلال که قیمت ماهی را نمی‌توانید پایین نگه دارید قیمت محصولات خود را از 14 هزار و 500 تومان به 12 هزار 900 تومان کاهش ندادند.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو تاکید کرد: اگر قیمت ماهی صید داخل کنترل نشود احتمال افزایش قیمت وجود دارد هر چند تاکنون سندیکا مقاومت کرده و بیشتر تولیدکنندگان هم از این موضوع حمایت کردند.

وی با بیان اینکه با ارسال نامه به سازمان حمایت اعلام کردیم اگر وضعیت قیمت ماهی به همین صورت باشد افزایش قیمت خواهیم داشت، گفت: البته مجوز قیمت 14 هزار 500 تا 14 هزار و 900 تومان از گذشته صادر شده، اما تولیدکنندگان قیمت را کاهش دادند تا مصرف کننده نهایی انگیزه خرید داشته باشد تا صنعت از رکود خارج شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها