بخشودگی جریمه دیرکرد اقساط وام مسکن تا پایان سال تمدید شد

بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: طرح میثاق مبنی بر بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت اقساط تسهیلات مسکن و دیگر تسهیلات پرداختی این بانک تا پایان امسال تمدید شده است.

بخشودگی جریمه دیرکرد اقساط وام مسکن تا پایان سال تمدید شد
کد خبر: 380957
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۱:۲۱:۱۸

اعتمادآنلاین| طرح میثاق این بانک که با هدف کاهش مطالبات غیرجاری این بانک طراحی شده، حاوی امتیازهایی به نفع تسهیلات‌گیرندگان بانکی است که بابت دیرکرد پرداخت اقساط خود جریمه شده و بر میزان بدهی آنها به تناسب مدت دیرکرد، افزوده شده است.

اجرای این طرح از ابتدای شهریور ماه آغاز و به دلیل امتیازهایی که به نفع مشتریان تدارک دیده شده، با استقبال آنها روبرو شد. از این رو با تصمیم هیأت مدیره بانک مسکن مدت اجرای این طرح تا پایان سال جاری در تمام شعب سراسر کشور تمدید شده است.

در قالب طرح میثاق در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض الحسنه و … و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد 6 تا 14 درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

در این طرح همچنین 100 درصد جرایم سازنده‌هایی که در قالب قراردادهای مشارکت مدنی با بانک، تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت پرداخت یا تعیین تکلیف مطالبات به صورت تقسیط، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

بانک عامل بخش مسکن علاوه بر اینکه با اجرای طرح میثاق به دنبال تسریع در بازگشت معوقات به منظور بکارگیری دوباره منابع برای پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان است، در این طرح مساعدت‌هایی را برای مشتریان پیش‌بینی کرده است تا بتوانند در قبال پرداخت هر میزان از بدهی خود به همان نسبت از پرداخت کل جرایم خود بابت تأخیر در پرداخت بدهی معاف شوند.

در ایام اجرای این طرح تغییر نام مدیون بدون نیاز به واریز درصدی از بدهی برای مشتریانی که بدهی غیرجاری نداشته باشند یا آن را پرداخت کنند، میسر است. به این ترتیب آن دسته از تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن که قصد فروش خانه توأم با تسهیلاتی که قبلاً اخذ کرده‌اند را داشته باشند، در مدت باقی‌مانده از بهمن و اسفند امسال می‌توانند بدون نیاز به پرداخت بخشی از مانده بدهی، تسهیلات خود را به خریدار خانه انتقال دهند.

تسهیلات‌گیرندگان برای اطلاع از میزان بخشودگی جرایم به ازای پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود در جریان اجرای طرح میثاق می‌توانند به شعب این بانک مراجعه کنند. علاوه بر این، بانک مسکن از طریق ارسال پیامک برای مشتریانی که بابت بازپرداخت انواع تسهیلات مسکن و یا ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، بدهی غیر جاری دارند، از ابتدای اجرای این طرح تا کنون پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال کرده و آنها را در جریان اجرای طرح میثاق قرار داده است تا در صورت تمایل از مزایای این طرح برخوردار شوند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها