کد خبر: 380966
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۱:۳۲:۳۹
| |

یک نماینده مجلس:

 ظریف در دیپلماسی بین المللی یک الگوست/ او هرگز درخواست مذاکره با آمریکا را نداشته است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: محمدجواد ظریف در دنیا به عنوان یک دیپلمات وطن‌پرست که به بهترین نحو به دنبال منافع ملی‌ جمهوری اسلامی است،شناخته می شود.

 ظریف در دیپلماسی بین المللی یک الگوست/ او هرگز درخواست مذاکره با آمریکا را نداشته است
کد خبر: 380966
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۱:۳۲:۳۹

اعتمادآنلاین| مهدی شیخ درخصوص هجمه‌های اخیر به وزیر امور خارجه اظهار داشت: محمدجواد ظریف را دنیا به عنوان یک وطن‌پرست و الگو در دیپلماسی بین‌المللی که به بهترین نحو به دنبال منافع ملی‌ جمهوری اسلامی است، می‌شناسند.

وی افزود: عملکرد وزیر امور خارجه تا حدی در این زمینه موفق و تاثیرگذار بوده که آمریکا و خصوصا ترامپ از اینکه پای ظریف به این کشور باز شود، وحشت دارند لذا می‌بینیم که حتی برای وزیر امور خارجه کشورمان ویزا هم صادر نمی کنند چرا که آنها از اینکه ظریف در آنجا مصاحبه انجام دهد و همه بافته‌های ترامپ و تیمش را به هم بریزد هراس دارند.

نماینده مردم تهران بیان کرد: داشتن چنین دیپلمات موفق، باغیرت و وطن‌پرستی که همیشه از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند، بسیار جای قدردانی دارد.


شیخ با اشاره به رویکرد ترامپ در مسائل بین المللی یادآور شد: به نظر می‌رسد که ترامپ با مسائل بین‌المللی مانند دیگر مسائل، برخورد شخصی می‌کند که نمونه بسیار بارز آن توافق برجام بود. از آنجایی که این توافق در زمان اوباما به تصویب رسیده بود و وی رقیب ترامپ محسوب می‌شد، ترامپ می‌خواست با این اقدام خود موضوع برجام را نیز شخصی‌سازی کرده و یک توافق به نام خودش ثبت کند.


وی خاطرنشان کرد: از نحوه برخورد ترامپ و توییت‌های وی کاملا مشهود است که تقابل با ظریف را هم شخصی کرده و می‌خواهد با وی کرکری شخصی بخواند که این از خصوصیات اخلاقی بسیار بد ترامپ است که اتفاقا به منافع ملی آمریکا بسیار آسیب‌زده و خواهد زد و با این اقدامات نه تنها امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته، بلکه امنیت دنیا و خصوصا منطقه خاورمیانه را برهم ریخته است.


شیخ خاطرنشان کرد: در مصاحبه ظریف با نشریه آلمانی نکته جدیدی وجود نداشت و همان خواست همیشگی جمهوری اسلامی بود که اگر آمریکا به تعهداتش در قبال برجام بازگشته و به تعهداتش عمل کند و پیش‌شرط‌های جمهوری اسلامی را بپذیرد،می تواند در قالب 1+5 واردمذاکرات شود.

شیخ با بیان اینکه ظریف هرگز درخواست مذاکره با آمریکا را نداشته است، تصریح کرد: ما چنین شخصی را برای جنگ در عرصه دیپلماسی با آمریکا جلو فرستادیم و این ناجوانمردانه است که از پشت به وی خنجر بزنیم.

وی هجمه ها به وزیر امور خارجه را بی ارتباط به انتخابات ندانست و گفت: در حال حاضر تمام ارکان نظام و همه جریانات سیاسی، همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند، با مذاکره مستقیم با آمریکا مخالفند و ظریف هم جزو آنها و بلکه پیشتاز آنهاست. اینکه یک عده بخواهند به این انسجام درونی لطمه بزنند، نقض غرض خودشان است.


وی اضافه کرد: بعد از اقدام وقیحانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، انسجام و اجماعی در کشور تشکیل شده و اینکه این اجماع را برای اغراض سیاسی بشکنیم، قطعا به نفع امنیت ملی نیست.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ما همواره می‌خواهیم این را به غرب مخابره کنیم که درون ما انسجام علیه مذاکره با آمریکا و اقدام این کشور وجود ندارد و این اقدام حرکت ناپخته‌ای است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها