کد خبر: 381021
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:

اولویت بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی و حمایت دولت برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده برنامه ریزی کرده و مرمت و بازسازی منابع آبی را در اولویت قرار داده ایم.

اولویت بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
کد خبر: 381021
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس کشاورز در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز به منظور بازدید از روند کمک رسانی به مناطق سیل زده به جنوب این استان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از خسارات سیل اخیر در شهرستان فنوج با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: برای تأمین خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی هیچ مشکلی نیست.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردها، سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، حدود 750 میلیارد تومان به زیربخش های مختلف بخش کشاورزی در 15 شهرستان خسارت وارد کرده است.

کشاورز ادامه داد: بیشترین خسارت به مزارع و باغات بویژه باغات میوهای گرمسیری به مساحت 7600 هکتار و اراضی زراعی به مساحت 27 هزار و 600 هکتار بوده و هفت هزار و 332 راس دام سنگین و سبک در این سیل تلف شده است.

وی افزود: در سیل اخیر، 1468 حلقه چاه و چاهک،540 رشته قنات، 1208 واحد دامداری، 962 کلنی زنبور عسل، 6 واحد مرغداری، 162 باب استخر ذخیره آب، 220 مورد بند سار حفاظتی مزارع و آبخیزداری تخریب شده است.

کشاورز گفت: در این سیل، سیستم های نوین آبیاری در سطح 4395 هکتار، 102 کیلومتر لوله انتقال آب، 319 کیلومتر کانال و 161 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع نیز خسارت دیده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان با راه‌اندازی ستادی نسبت به تشکیل 26 اکیپ دامپزشکی و اعزام به مناطق سیل زده، توزیع 739 تن نهاده دامی رایگان شامل ذرت سیلاژ شده، دانه ذرت، جو و کنسانتره بین سیل زدگان منطقه اقدام و برای احیای منابع آبی تاکنون 22 کیلومتر لوله انتقال آب و هفت هزار پاکت سیمان تهیه و به مناطق سیل زده جنوب استان ارسال کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها