تل‌آویو الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به تعویق انداخت

یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی از تعویق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی ذیل طرح معامله قرن خبر داد.

تل‌آویو الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به تعویق انداخت
کد خبر: 381053
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۵:۲۴:۵۰

اعتمادآنلاین| «یاریف لِوین» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو تصمیم گرفته الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به دیگر مناطق فلسطین اشغالی را به تعویق بیاندازد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» لوین در مصاحبه با یک شبکه رادیویی توضیح داد رأی‌گیری در کابینه بر سر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، قابل اجرا نیست زیرا مقدمات متعددی از جمله مشورت با دادستان کل اسرائیل باید انجام شود.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه بعد از رونمایی از طرح معامله قرن توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفته بود هفته آینده در جلسه کابینه الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری به دیگر اراضی اشغالی را به رأی می‌گذارد.

طبق گفته‌های لوین، تل‌آویو در یک سال اخیر کابینه دائمی نداشته و مشخص نیست که سرپرست کابینه می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد یا خیر.

به نوشته آسوشیتدپرس، این وزیر صهیونیست ضمن اذعان به اینکه هیچکدام از خواسته‌های فلسطینی‌‌ها در طرح معامله قرن ترامپ در نظر گرفته نشده، اظهار داشت دولت فلسطینی که در این طرح ذکر شده، شباهت اندکی به تشکیلات خودگردان کنونی دارد به‌گونه‌ای که فقط امور مدنی را مدیریت می‌کند اما قدرت‌های اساسی مانند کنترل مرزی یا ارتش را ندارد.

تعویق جلسه رأی‌گیری درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در کابینه رژیم صهیونیستی در حالی است که «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ در مصاحبه با وبگاه «گزِرو میدیا» ابراز امیدواری کرده بود تل‌آویو موضوع الحاق را تا بعد از انتخابات سراسری پیش‌رو در فلسطین اشغالی به تعویق بیاندازد.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری به همراه نتانیاهو از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها