ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

شایعه ابتلا به ویروس کرونا در کردستان کذب محض است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اعلام این موضوع که شایعه ابتلا به ویروس کرونا در کردستان کذب محض است، گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است.

شایعه ابتلا به ویروس کرونا در کردستان کذب محض است
کد خبر: 381064
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۶:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم قادری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پاسخ به شایعات برخی از کانال های خبری مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به ویروس، اظهار کرد: این خبرها کذب محض بوده و تاکنون موردی از ابتلا در سطح استان گزارش یا مشاهده نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی کامل جهت مواجهه، شناسایی و درمان موارد احتمالی این بیماری را دارد و شهروندان نگرانی خاصی در این رابطه نداشته باشند.

قادری با اشاره به علایم بیماری کرونا، ذکر کرد: عطسه، آبریزش و سرفه از نشانه های جدی بیماری کرونا هستند که ممکن است برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد کنند و اولین درمان برای آن استراحت کردن است.

کرونا، نوعی از ویروس ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران، از جمله انسان، تأثیر می گذارند. آن ها با سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید (SARS) همراه بوده و همچنین می توانند روی روده تاثیر بگذارند.

ویروس کرونا، در سال 1937 از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس ها ،مسئول 15 تا 30 درصد از سرده های رایج هستند و در طول 70 سال گذشته، دانشمندان دریافته اند که ویروس کرونا می تواند موش ها، سگ ها، گربه ها، بوقلمون ها، اسب ها، خوک ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن :SARS و MERS تحقیق کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها