کد خبر: 381081
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۹:۲۷:۳۰
| |

محمدحسن اختری، مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا:

دشمن در حبس تفکر انقلاب ناکام ماند

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا گفت: در حالی که دشمن می خواست تفکر انقلاب حبس شود اما این تفکر گسترش پیدا کرد و ایران قدرتمند مقابل تفکرات دشمنان ایستاده تا جایی که از سایه ایران وحشت دارند.

دشمن در حبس تفکر انقلاب ناکام ماند
کد خبر: 381081
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۹:۲۷:۳۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن اختری، مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا، امروز در همایش بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: موضوع ولی فقیه که حضرت امام خمینی (ره) شروع و پایه ریزی کردند یکی از ضروریات اسلام است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا اضافه کرد: باید تبیین شود که اصل نظریه ولی فقیه و حکومت اسلامی با هم متفاوت است و از روزی که پیامبر بزرگ اسلام بنای حکومت اسلامی را گذاشتند والی و فرمانده به دیارهای مختلف فرستاند و این به معنی حکومت است.

وی بیان کرد: مسئله حکومت اسلامی مورد نظر بسیار علمای اهل سنت و شیعه بوده است و اصول این مسئله را از نظر فقهی تبیین کردند و باید دید امام از چه زمانی نسبت به این بحث توجه داشتند.

اختری ادامه داد: علت اینکه امام را به نجف تبعید کردند توطئه و نقشه ای بود که آمریکای جنایت کار با دست نشاندگی طاغوت انجام شد تا علما را منزوی کند.

وی با اشاره به خاطره ای از فرزند شهید امام خمینی (ره) گفت: هنگامی که شهید مصطفی خمینی (ره) را دستگیر کردند ساواکی‌ها به ایشان گفتند چرا پدرت ما را آمریکایی می‌داند؟ ایشان پاسخ دادند دلیل آن واضح و روشن است زمانی که پدرم در سخنرانی روز عاشورا به شاه و پدرش حمله کرد، ایشان را دو ماه زندانی کردید اما زمانی که به آمریکا حمله کرد تبعید شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا ادامه داد: آیت الله بروجردی زمانی که فوت کرد شاه به علمای قم تسلیت نگفت و پیام تسلیت را برای آیت الله حکیم در نجف فرستاد تا علما را از هم دور کند.

وی اضافه کرد: امروز جایگاه مقام معظم رهبری همان جایگاهی است که امام داشتند و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

اختری اضافه کرد: علیه امام از سوی آمریکا-انگلیس و دولت اقدام شد تا امام را منزوی کنند ودر این زمینه ناجوانمردانه تلاش می‌کردند که ضربه بزنند و خواستند امام را حصر کنند نتوانستند خواستند حرکت را متوقف کنند نتوانستند و این موهبت که خدا به امام کرد نصیب هیچ کسی نشده است.

وی بیان کرد: در حالی که دشمن می خواست تفکر انقلاب حبس شود اما این تفکر گسترش پیدا کرد و ایران قدرتمند مقابل تفکرات دشمنان ایستاده تا جایی که از سایه ایران وحشت دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها