کد خبر: 381085
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۱:۳۲
| |

سازمان ملل:

طالبان همچنان با القاعده ارتباط دارد

سازمان ملل روز پنج شنبه اعلام کرد که طالبان به رغم مذاکرات با آمریکا همچنان ارتباطات خود با گروه تروریستی القاعده را حفظ کرده است.  

طالبان همچنان با القاعده ارتباط دارد
کد خبر: 381085
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۱:۳۲

اعتمادآنلاین| تیم نظارت و پشتیبانی تحلیلی سازمان ملل که مسئولیت ردیابی گروه‌های تروریستی در سراسر جهان را دارد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که روابط القاعده با طالبان همچنان نزدیک است.

به گزارش تارنمای لانگ وال ژورنال، القاعده به نیروهای طالبان آموزش می‌دهد.

تیم نظارتی سازمان ملل برای اثبات ادعای خویش بر یک حمله مشترک آمریکایی و افغانستان در ماه سپتامبر (مهرماه) در منطقه موسی قلعه ولایت هلمند اشاره می‌کند. در این حمله مشترک "عاصم عمر" فرمانده تیم هندی القاعده و چندین نیروی شاخص این گروه کشته شدند.

تیم نظارتی سازمان ملل یادآور می‌شود که عاصم در سایه طالبان مسئول حفاظت از جان نیروهای القاعده بود.

گزارش ارتباطات طالبان با گروه القاعده در حالی منتشر می‌شود که یکی از شرایط مذاکرات صلح افغانستان در دوحه میان طالبان و تیم آمریکایی، تعهد طالبان برای کنترل نیروهای القاعده در کشور افغانستان بوده است.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان گفت: طالبان تعهد کرده است که در برابر گروه افراط ‌گرای داعش مبارزه می‌کنند و پیوند خود را با شبکه القاعده قطع می‌کنند.

همچنین بر اساس اعلامیه مشترک نشست دوحه، گروه طالبان وعده داده که مناطق زیر حاکمیت آنان به ‌عنوان تهدید به هیچ کشوری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و از طالبان خواسته شده که از هرگونه «استخدام تروریست، آموزش آنان و جمع‌آوری پول» خودداری کند.

پیش از این عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی در حاشیهٔ نشست مجمع جهانی اقتصاد در اردن گفت که طالبان، القاعده و داعش سه ضلع مثلت جنگ افغانستان به ‌حساب می‌آیند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها