کد خبر: 381096
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۷:۰۱:۰۰
| |

اصغر سلیمی عضو فراکسیون مستقلین:

پیش‌بینی از آرایش سیاسی مجلس آینده زود است

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: هنوز فضای انتخاباتی آن طور که باید و شاید شکل نگرفته و جریانات سیاسی به طور جدی وارد عرصه رقابتی نشده‌اند و پیش‌بینی از آرایش سیاسی مجلس آتی زود است.

پیش‌بینی از آرایش سیاسی مجلس آینده زود است
کد خبر: 381096
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۷:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، ضمن ارزیابی از اضلاع رقابتی در انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی و آرایش سیاسی مجلس آتی بیان کرد: از نظر بنده اکنون برای پیش‌بینی آرایش سیاسی مجلس آینده زود است. جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی آن طور که باید و شاید هنوز وارد عرصه‌ی رقابت‌های انتخاباتی نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: باید پس از اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها، جریانات سیاسی لیست‌های خود را برای رقابت سیاسی تعیین کنند آنگاه می‌توان نظر نهایی در خصوص گرایش سیاسی حداکثری در مجلس شورای اسلامی آتی داشت اما هنوز آن طور که باید و شاید گرایش‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات نشدند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم بعد از 11 بهمن‌ماه و تکمیل شدن کاندیداهای صلاحیت‌ شده جریانات سیاسی به صورت پررنگ وارد عرصه رقابتی شده و لیست‌های خود را در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ارائه دهند. هنوز نمی‌توان گفت که کدام گرایش سیاسی می‌تواند اکثریت پارلمان را به دست بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده امروز مردم چندان از گرایش‌های سیاسی راضی نیستند، اما در مراکز استان‌ها این لیست‌ها هستند که به احتمال زیاد رای می‌آورند.

سلیمی ادامه داد: همان‌طور که شورای نگهبان اعلام کرده است ملاک تایید صلاحیت‌ها باید حداقل‌های لازم برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی باشد. به دور از مسائل سیاسی باید صلاحیت‌ها بررسی شود. اینگونه است که گرایش‌های سیاسی می‌توانند در انتخابات مشارکت پررنگ‌تری داشته و به دنبال آن مشارکت مردمی نیز می‌تواند پرشورتر باشد.

این عضو فراکسیون مستقلین در پایان اظهار کرد: در شهرستان‌ها عمدتا مردم براساس مسائل قومی و محلی به پای صندوق‌های رای می‌روند و احزاب و گرایش‌ها کمتر دخالت دارند، اما در مراکز استان‌ها گرایش‌های سیاسی و لیست جریانات پررنگ‌تر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها