علی‌اکبر عبدالملکی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

سفر امن به ایران را تضمین کنیم

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از برگزاری سمینار گردشگری اتاق‌های مشترک ایران با سایر کشورها به منظور اعتمادسازی و اصلاح چهره ناامن، در اسفند خبر داد و گفت: باید به مردم جهان بگوییم امنیت‌شان را در سفر به ایران تضمین می‌کنیم.

سفر امن به ایران را تضمین کنیم
کد خبر: 381131
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر عبدالملکی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، درباره اقداماتی که اتاق بازرگانی ایران برای اعتمادسازی گردشگری در وضع موجود انجام داده است، اظهار کرد: 35 اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و سایر کشورها وجود دارد که با همه آن‌ها در این راستا ارتباطاتی برقرار شده است. ششم اسفند 98 نیز با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی که در سایر شهرها و کشورها جایگاهی دارند، اولین سمینار گردشگری اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و دیگر کشورها، با هدف اعتمادسازی و نمایش چهره‌ای امن از ایران، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود این سمینار سال آینده برگزار شود، ولی با توجه به وضعت پیش‌آمده برای گردشگری ایران، تحت تاثیر وقایع اخیر، زمان برپایی آن را تغییر دادیم و به پیش از تعطیلات نوروز موکول کردیم تا لطمه کمتری به گردشگری کشور وارد شود.

عبدالملکی افزود: در این سمینار نمایندگان اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای چین، روسیه، قطر، کویت، ویتنام، بلژیک، آلمان، فرانسه، انگلیس و ... حضور خواهند داشت. این سمینار در تهران برگزار می‌شود و در جریان آن بر امنیت کشور و مهمان‌نوازی فوق‌العاده ایرانی‌ها تاکید خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نمایندگان 35 اتاق در این سمینار حضور داشته باشند و یا فقط طرف‌های ایرانی‌شان شرکت می‌کنند، اظهار کرد: ما طرف‌های تجاری خود در این کشورها را دعوت کرده‌ایم. اصلا با دولت‌ها کاری نداریم، در نتیجه فکر می‌کنم همه آن‌ها حضور خواهند داشت.

رییس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران همچنین از برگزاری نشست تخصصی «توسعه گردشگری در شهرهای جهانی خلاق ایران» در دوازدهم بهمن‌ با حضور نمایندگان شهرهای رشت (غذا)، بندرعباس(صنایع دستی و هنرهای مردمی)، سنندج (موسیقی) و اصفهان (صنایع دستی) خبر داد و افزود: باید این شهرهای خلاق را که نام آن‌ها در یونسکو ثبت شده، چنان مطرح کنیم که گردشگران هنگام سفر به ایران برای دیدن این شهرها انگیزه بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر با استفاده از ظرفیت این چهار شهر خلاق جهانی، ایران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح و معرفی کنیم.

وی در ادامه درباره اقداماتی که گردشگری در وضع موجود، نیازمند اجرای صریح و فوری آن‌ است، گفت: باید بیانیه بدهیم. البته آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بیانیه‌ای دادند که خوب بود. هرچند اثرگذاری این بیانیه‌ها در ذهنیت مردمان سایر کشورها به این بستگی دارد که از چه جایگاهی باشد، از آنجا که طرف‌های خارجی نگاه مطمئن‌تری به شرکای تجاری و بخش خصوصی در ایران دارند، لازم است بیانیه‌هایی از سوی این بخش صادر شود. شاید باورپذیری، اثرگذاری و پذیرش این حرف که ایران امن است از سوی بخش خصوصی که تشکلی از دل مردم است، بیشتر باشد.

او تاکید کرد: ما باید به مردم جهان اعلام کنیم ایران امن است و ما می‌توانیم امنیت‌شان را در سفر به ایران تضمین کنیم.

عبدالملکی همچنین با تاکید بر ضرورت برندسازی برای گردشگری، پیشنهاد کرد این جمله که «هر کسی به ایران پای بگذارد دلش را جای بگذارد» پررنگ و به برند گردشگری ایران تبدیل شود و در ادامه گفت: درست است مشکلاتی وجود دارد و فضای بین‌المللی علیه کشور ماست، اما باید روی برند گردشگری مانور دهیم و حرف‌مان را به گوش مردم جهان برسانیم و همزمان از توان چهره‌های شناخته‌شده جهانی برای اصلاح ذهنیت‌ها بهره ببریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها