در پی اعلام وضعیت اضطرار از طرف سازمان بهداشت جهانی صورت گرفت

راه اندازی سرویس هشدار برای کرونا توسط گوگل

گوگل در پی اعلام وضعیت اضطرار از طرف سازمان بهداشت جهانی برای بیماری کرونا، برای جستجوها در مورد ویروس کرونای جدید که شیوع آن مردم و دولت‌های سراسر دنیا را نگران کرده است، سرویس هشدار را برای چنین جستجوهایی فعال کرد.

راه اندازی سرویس هشدار برای کرونا توسط گوگل
کد خبر: 381209
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۲:۱۹:۳۳

اعتمادآنلاین| سازمان بهداشت جهانی(WHO) به دلیل وضعیت جدید ایجاد شده در مورد بیماری کروناویروس که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده است. جای تعجب نیست که این موضوع باعث ترس و وحشت و البته سیل جستجوها در مورد این بیماری در گوگل شده است.

به گزارش اسلش جیر، به همین دلیل این غول فناوری با علم به اینکه می‌تواند اولین تاثیر را روی مردم داشته باشد، سرویس هشدار اضطراری(SOS Alert) را برای چنین جستجوهایی فعال کرده است تا کاربران مستقیما به اطلاعاتی که از جانب سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر درباره این بیماری و شیوع آن منتشر شده است، دست یابند و با مطالب دروغ و گمراه کننده مواجه نشوند.

گوگل و فیسبوک معمولاً سامانه‌های هشدار قرمز را با توجه به فجایع طبیعی و انسانی راه اندازی می‌کنند. فیسبوک از شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کند تا به کاربران و دوستان‌شان اطلاع دهد که در امنیت هستند. از طرف دیگر سرویس هشدار گوگل، به خصوص برای پایین آوردن پیوندهای مشکوک، اطلاعاتی را که از منابع تأییدشده تهیه می‌شود، در اولویت منابع جستجو قرار می‌دهد.

گوگل در توییتر اعلام کرده است که به هر کسی که می‌خواهد اطلاعاتی راجع به بیماری کرونا و کروناویروس یا مطالب مرتبط با آن جستجو کند، مطالب و منابعی از سازمان سازمان بهداشت جهانی نشان داده می‌شود. این موارد شامل وضعیت شیوع این ویروس و همچنین مشاوره در مورد چگونگی حفظ امنیت خود در برابر آن است.

البته این اطلاعات در صدر نتایج جستجو یعنی جایی که گوگل همیشه اخبار برتر را از منابع تأیید شده در آن قرار می‌دهد، جای نمی‌گیرند، اما بالاتر از مطالب و پیوندهای انجمن‌ها و بلاگ‌ها نشان داده می‌شوند.

گوگل قول داده است که اطلاعات محلی را برای کاربران در هر منطقه بیابد و نشان دهد.

گوگل همچنین مبلغ 250 هزار دلار کمک مالی بلاعوض به صلیب سرخ چین تزریق کرده و از کارمندان خود نیزخواسته است تا از طریق یک کمپین داخلی برای مبارزه با بیماری کرونا پول جمع آوری کنند که در نتیجه آن تاکنون مبلغی بالغ بر 800 هزار دلار جمع شده است.

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و اکنون به چندین کشور سرایت کرده است. این ویروس تاکنون بیش از 200 نفر قربانی گرفته و بیش از 8 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها