کد خبر: 381243
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۸:۳۶
| |

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد:

الزام رعایت استانداردهای ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمانهای بلند مرتبه

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمانهای بلند مرتبه در شهر تهران تاکید کرد.

الزام رعایت استانداردهای ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمانهای بلند مرتبه
کد خبر: 381243
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۸:۳۶

اعتمادآنلاین| محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: اساسا یکی از اولویت های مدیریت شهری در دوره پنجم به ویژه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران توجه به ایمن سازی اماکن عمومی در اولویت اول و ساختمانهای بلند مرتبه پرخطر در اولویت بعدی بوده است. در راستای این توجه تصمیمات خوبی گرفته شده به شکلی که بر اساس دستورالعمل‌ها و مصوبه‌های ابلاغی از سوی معاونت شهرسازی شهرداری تهران به سازمان آتش نشانی، باید در فرآیند صدور پروانه، ساختمان‌های بلند مرتبه تمامی استانداردهای ایمنی را از ابعاد مختلف رعایت کنند.

وی افزود: این استانداردها شامل عرض راه پله ها، ورودی ها، نحوه قرار گرفتن آسانسور نسبت به راه پله و نصب سیستم های اعلام و اطفای حریق است. در حقیقت در ساختمانهای بلند مرتبه علاوه بر الزام رعایت استانداردهای ایمنی باید تجهیزات و سیستم های اعلام و اطفای حریق نیز نصب شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: باید توجه داشت که برخی ساختمانهای بلند مرتبه در گذشته ساخته شده‌اند؛ لذا ممکن است همه استانداردهای ایمنی را نداشته باشند. بر همین اساس در طرحی که در دستور کار شورای شهر تهران است الزام شده که ‌کمیته‌ای ایجاد شود که همه دستگاه‌های ذیربط درون و بیرون شهرداری تهران در آن عضویت داشته باشند و اولویت کاری این کمیته نیز شناسایی ساختمانهای بلند مرتبه‌ای است که این استانداردها را ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها