کد خبر: 381265
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۶:۱۹
| |

رضاجعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

پرواز‌ها به کشور چین فعلا قطع نمی‌شود

رضاجعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ برنامه‌ای برای قطع پرواز به کشور چین نداریم و تاکنون موردی از ورود ویروس کرونا گزارش نشده است.

پرواز‌ها به کشور چین فعلا قطع نمی‌شود
کد خبر: 381265
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۶:۱۹

اعتمادآنلاین| رضاجعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه تا این لحظه تصمیمی برای قطع پرواز به کشور چین و کشور‌های آسیای شرقی گرفته نشده است، گفت: تاکنون وزارت بهداشت هیچ گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونا از طریق مسافران به ایران علام نکرده بنابراین تا این لحظه شرکت‌های هوایمایی برنامه‌ای برای قطع پرواز به کشور چین نگرفته است.

او با اشاره به اینکه تیم وزارت بهداشت به صورت کامل در تمامی فرودگاه‌های بین المللی از جمله فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر کرده است بنابر این به صورت کامل تمامی مسافران پرواز‌های چین و یا آسیای شرقی کنترل می‌شود.

جعفرزاده اظهار کرد: همکاری‌های لازم از طریق وزارت بهداشت در تمامی فرودگا‌های کشور صورت گرفته و تیم‌های مختلف برای کنترل مسافران در فرودگاه‌ها به صورت شبانه روزی مستقر شده و هیچ نگرانی بابت ورود این ویروس از طریق پرواز‌های خارجی و یا داخلی وجود ندارد.


او با اشاره به اینکه هیچکدام از هواپیما‌هایی که به کشور‌های آسیای شرقی و یا چین پرواز دارند پروازی در داخل کشور انجام نمی‌دهند، گفت: حدود 4 پرواز به کشور چین تنها از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود که این هواپیما‌ها هیچکدام پرواز داخلی ندارند.

جعفرزاده یاداوی شد: تنها شرکت هواپیمایی ماهان پرواز چین را انجام می‌دهد و ایران ایر و سایر شرکت هواپیمایی به چین پرواز ندارند.

گفتنی است از هفته گذشته کنترل‌های شدیدی در تمامی فرودگاه‌های یبن المللی ازجمله فرودگاه امام خمینی (ره) برای کنترل ویروس کرونا صورت گرفته و تیم بازرسی و کارشناسی وزارت بهداشت در فرودگاه امام خمینی مستقر شده است و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونا اعلام نشده است. قرنطینه‌ای در فرودگاه امام خمینی تهیه شده تا در صورت مشاهده بیماری مشکوک به کرونا به این قرنطینه وارد شود.

حدود 90 فرودگاه در کشور در حال ارائه خدمات هستند و یا در دست احداث هستند و تنها 13 فرودگاه بین المللی در کشور وجود دارد. از آنجا که فرودگاه‌های بین المللی دارای اهمیت بیشتری هستند و بحث خدمت رسانی به مسافرین دیگر سرزمین هاست، سطح کیفی خدمات به کار رفته در این فرودگاه‌ها نیز بهتر و بیشترند. همچنین تقریبا تمام فرودگاه‌های بین المللی که در ایران داریم، به لحاظ دسته بندی در فهرست بهترین فرودگاه‌های ایران نیز قرار می‌گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها