کد خبر: 381269
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۵:۰۸:۴۲
| |

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

پروژه بهشت‌آباد آخرین راه حل بحران زاینده‌رود است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تالاب گاوخونی خوب نیست و تقریبا حدود پنج درصد آن نمناک است.

پروژه بهشت‌آباد آخرین راه حل بحران زاینده‌رود است
کد خبر: 381269
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۵:۰۸:۴۲

اعتمادآنلاین| ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز (جمعه-11 بهمن ماه) در گرامیداشت روز جهانی تالاب ها و در بازدید از تالاب گاوخونی در ورزنه اصفهان، اظهار کرد: دراتفاقاتی که در زمینه حل مشکلات زاینده رود رخ داده این نکته قابل توجه است که سال هاست دولت های مختلف بر سرکار آمدند و در حق زاینده رود کم لطفی کرده اند.

وی ادامه داد: مشکلات زاینده رود آن‌چنان پیچیده است که طی چهار سال حل شدنی نبود، اما در همین بازه کوتاه نیز زاینده رود در اولویت قرار داشت و سعی شد میان نمایندگان همدلی برقرار شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک صدایی نمایندگان اصفهان تنها برای مشکلات آب اصفهان نبود، چراکه مشکلات زاینده رود به گونه‌ای است که فلات مرکزی کشور را درگیر خود می‌کند.

تاج‌الدین زخم های زاینده رود را بسیار عمیق دانست و تاکید کرد: اگر به زاینده رود با نگاه ملی بنگریم، بسیاری از مشکلات حال حاضر آن حل خواهد شد و به بیانی دیگر باید افراد نسبت به این رودخانه دغدغه مند شوند.

وی در خصوص یکی از پروژه هایی که قرار است اجرایی شود، اظهار کرد: آخرین پروژه ای که می تواند مشکل بحران آب زاینده رود را حل کند، پروژه بهشت آباد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی تالاب گاوخونی گفت: وضعیت تالاب گاوخونی خوب نیست و تقریبا حدود پنج درصد آن نمناک است. زمانی تالاب زنده می‌شود که 300 میلیون مترمکعب آبگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر گاوخونی امروز قادر به صحبت کردن بود تنها 176میلیون مترمکعب از سهم خود را مطالبه می‌کرد و نه بیشتر.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها