کد خبر: 381418
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مهم‌ترین مشکل کشور پایبند نبودن به احکام اسلام است/ قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد/ مسئولان باید به قانون الهی برگردند/ مجلس و دولت به احکام اسلام اعتقاد ندارند/ زیربنای مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی است

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اشکال ما این است که خودمان اظهارنظر می‌کنیم و می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم، در صورتی‌ که قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد.

مهم‌ترین مشکل کشور پایبند نبودن به احکام اسلام است/ قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد/ مسئولان باید به قانون الهی برگردند/ مجلس و دولت به احکام اسلام اعتقاد ندارند/ زیربنای مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی است
کد خبر: 381418
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین مهم‌ترین مشکل کشور را پایبند نبودن به احکام اسلام دانست و گفت: خدا بشر را آفریده و قوانین را هم داده است. انبیا و امامان هم راه‌حل داده‌اند و امام خمینی (ره) هم در وصیت‌نامه سیاسی و الهی‌شان به این موضوع اشاره کرده‌اند، اما ما نمی‌خواهیم به اسلام عمل کنیم.

می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم

او ادامه داد: وقتی اعتقاد نداریم، روزگار به همین صورت پیش خواهد رفت. اسم‌مان مسلمان است اما واقعیت‌مان اسلام نیست. اگر به احکام اسلام عمل کنیم، مشکلی نخواهیم داشت. اشکال ما این است که خودمان اظهارنظر می‌کنیم و می‌خواهیم قوانین بشری را جایگزین قوانین الهی کنیم. در صورتی‌ که قوانین بشری باید در چارچوب قوانین الهی باشد، در غیر این صورت فقط بر مشکلات می‌افزاییم.

او در ادامه گفت: قانون می‌نویسم و نقضش می‌کنیم. تبصره می‌زنیم و مردم را علاف کرده‌ایم. در این شرایط تولیدکننده و مصرف‌کننده نمی‌دانند چه‌ کاری باید انجام دهند. علاوه بر این در روابط خارجی‌مان هم نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. مشکل اجرا نکردن اسلام است، اما آقایان نمی‌خواهند بفهمند.

اگر به قانون الهی برگشتیم و مشکلات حل نشد، به‌ صورت من تف بیندازید

او درباره راهکار مشکلات کنونی کشور توصیه کرد: مسئولان باید به قانون الهی برگردند. خدا مصلحت بشر را دیده و آنچه خداوند به مردم گفته مهم است. اگر به قانون الهی برگشتیم و مشکلات حل نشد، به‌ صورت من تف بیندازید. ما مشکلات را بر گردن اسلام می‌اندازیم، اما طبق اسلام عمل نمی‌کنیم.

به گفته ابطحی، مجلس، دولت و... به احکام اسلام اعتقاد ندارند و مشکل ما این است.

زیربنای مشکل اقتصادی، مسائل فرهنگی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی مشکل دیگر کشور را فرهنگ برشمرد و گفت: مشکلات فرهنگی بر اقتصاد اثر می‌گذارد. اسراف و تبذیر و تجمل‌گرایی ناشی از مشکلات بخش فرهنگی است. برخی می‌گویند مشکلات اقتصادی ما ارجح است، البته مشکل اقتصادی ما تیتر است، اما زیربنای آن به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. راه‌حل هم این است که به اسلام برگردیم.

ابطحی ادامه داد: من چوب حرف‌هایم را خورده‌ام و بر ضدم خیلی صحبت کرده‌اند، اما استدلال دارم و حاضرم مناظره کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها