نشست اتحادیه عرب درباره طرح «معامله قرن» آغاز شد

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» با حضور محمود عباس در سطح وزرای خارجه عرب آغاز شد.

نشست اتحادیه عرب درباره طرح «معامله قرن» آغاز شد
کد خبر: 381425
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۳:۵۸:۱۶

اعتمادآنلاین| این نشست به درخواست فلسطین و با سخنرانی محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق به عنوان رئیس دوره‌ای این اتحادیه آغاز شد.

او در این نشست خواهان حمایت از حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و تعیین سرنوشت‌شان شد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پیش از نشست فوق العاده این اتحادیه درباره معامله قرن با وزرای خارجه عرب دیدار کرد.

او با احمد ناصر المجمد، وزیر خارجه کویت، ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان و محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق که رئیس دوره کنونی شورای اتحادیه عرب است، دیدار کرد.

محور این دیدارها تحولات اوضاع فلسطین و معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر قبل از آغاز نشست اتحادیه عرب دیدار کرد.

دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد: هدف این نشست مشورت میان دو رئیس درباره معامله قرن بود. ما می‌خواهیم برادران عربمان نیز با فلسطینی‌ها هماهنگ باشند و همان موضع ما را اتخاذ کنند.

وی گفت: هدف مشارکت عباس در این نشست ایجاد یک موضع عربی واحد درباره معامله ترامپ است. ما می‌خواهیم اعراب کاملا با این معامله مخالفت کنند.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز اعلام کرد هیئت فلسطین از دبیرکلی اتحادیه عرب خواسته به خبرنگاران اجازه بدهند برای پوشش‌دهی در جلسه وزرای خارجه عرب حضور یابند و جلسه پشت درهای بسته نباشد.

این خبرگزاری اعلام کرد عباس در این جلسه نقشه‌هایی را درباره طرح صهیونیست‌ها برای هدف قرار دادن بیش از یک کشور عربی در راستای طرح بزرگ اسرائیل ارائه کند. طرح اسرائیل صرفا محدود به فلسطینی‌ها نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها