کد خبر: 381430
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

نیروهای خلیفه حفتر به 3 هزار تن سلاح اماراتی مجهز شدند

یک پایگاه اطلاعاتی-خبری فرانسه در گزارشی فاش کرد ابوظبی طی 2 هفته نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر را به سه هزار تُن تجهیزات نظامی مجهز کرده است.

نیروهای خلیفه حفتر به 3 هزار تن سلاح اماراتی مجهز شدند
کد خبر: 381430
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پایگاه اطلاعاتی-خبری «اینتلیجنس آنلاین» فرانسه در گزارشی حجم تجهیزات نظامی را که امارات به نیروهای حفتر ارسال کرده است، فاش کرد.

در این گزارش آمده است که «میزان تجهیزات نظامی که ولی‌عهد ابوظبی در طول دو هفته برای نیروهای حفتر ارسال کرده است معادل حمایت‌های یک ساله است».

طبق گزارش وبگاه «عربی 21»، در این گزارش آمده است که «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در طول دو هفته نیروهای حفتر را به سه هزار تُن تجهیزات نظامی مجهز کرده است تا درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) را ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، «حمایت روسیه از حفتر در پی مذاکرات مسکو با آنکارا، نمادین است».

از سوی دیگر «طاهر السنی» نماینده دائم لیبی در سازمان ملل روز پنج‌شنبه گذشته با اشاره به اینکه مصر و امارات برای تشدید بحران در لیبی تلاش می‌کنند، خواستار مؤاخذه این کشورها شد.

السنی افزود که گزارش‌های کمیته کارشناسان وابسته به شورای امنیت نشان می‌دهد که امارات 11 بار نیروهای حفتر را به تجهیزات نظامی اعم از خودروهای زرهی، سامانه دفاع هوایی، پهپاد و سلاح‌های لیزری مجهز کرده و حتی شرکت‌های اماراتی جوانان سودانی را بدون اطلاع و رضایت خود آن‌ها به لیبی اعزام کرده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها