کد خبر: 381555
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

امیر حسینی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

والیبال ایران در بهترین گروه المپیک قرار گرفته است/ برگزاری دیدارهای دوستانه نیاز اصلی والیبال ایران است/ با کمی تیزهوشی می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم/ بعد از المپیک می‌توانیم به جوانگرایی فکر کنیم

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال گفت: والیبال ایران راهی المپیک شده است و برای موفقیت در این تورنمنت بزرگ به بازی‌های تدارکاتی خوب و اردوهای بلندمدت نیاز دارد.

والیبال ایران در بهترین گروه المپیک قرار گرفته است/ برگزاری دیدارهای دوستانه نیاز اصلی والیبال ایران است/ با کمی تیزهوشی می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم/ بعد از المپیک می‌توانیم به جوانگرایی فکر کنیم
کد خبر: 381555
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لهستان، ایتالیا، کانادا، ونزوئلا و ژاپن رقیبان والیبال ایران در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو هستند. به گفته برخی از کارشناسان، والیبال ایران در گروهی مناسب قرار گرفته و با کمی تیزهوشی می‌تواند به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها صعود کند ( بیشتر بخوانیم ).

المپیک 2020 توکیو کمتر از 6 ماه دیگر آغاز می‌شود و فدراسیون والیبال ایران هم باید با برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های برتر جهان، شرایط را برای حضور هرچه بهتر تیم ملی در رقابت‌های المپیک فراهم کند. اتفاقی که به خاطر شرایط بد اقتصادی کشور دور از دسترس به نظر می‌رسد ( بیشتر بخوانیم ).

در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم

امیر حسینی بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره گروه ایران در رقابت‌های المپیک گفت: تیم ملی والیبال ایران در گروه خوبی قرار گرفته و با انجام بازی‌های خوب و برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب می‌تواند از گروهش صعود کند و در بین چهار تیم نهایی باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به بالا بودن قدرت تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال ایران در بین هشت تیم برتر جهان است. برخی از کارشناسان می‌گویند ایران در دریافت‌های اول مشکل دارد. با احترام به نظر این کارشناسان، باید بگویم که این‌گونه نیست. همه تیم‌های خوب والیبال مقابل تیم‌هایی که سرویس‌های خوبی می‌زنند مشکل‌ دارند. تیم‌ها اگر بهترین دریافت‌کننده‌ها را هم داشته باشند، وقتی سرویس خوب زده می‌شود، آن دریافت‌کننده از بازی خارج می‌شود. امروز تیم‌هایی برنده بازی می‌شوند که بتوانند سرویس‌های خوب بزنند.

او در ادامه به نقش فدراسیون در آماده‌سازی تیم ملی قبل از المپیک اشاره کرد: والیبال ایران راهی المپیک شده است و برای موفقیت در این تورنمنت بزرگ به بازی‌های تدارکاتی خوب و اردوهای بلندمدت نیاز دارد. المپیک جای تفریح نیست و تمام تیم‌های حاضر در این رقابت با آمادگی کامل به توکیو می‌روند. بهترین کاری که فدراسیون والیبال می‌تواند انجام دهد برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. بازی با تیم‌های بزرگ دنیا موجب می‌شود بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گیرند و به هماهنگی بیشتری با یکدیگر می‌رسند.

لیگ برتر می‌تواند به روند آماده‌سازی تیم ملی کمک کند

حسینی المپیک را جای بهترین‌ها دانست و گفت: تیم ملی می‌تواند از گروهش صعود کند و به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها برسد. این احتمال می‌رود که بتواند در مرحله پلی‌آف هم به موفقیت دست یابد و در بین چهار تیم اول المپیک قرار گیرد. نکته مهم این است که فدراسیون چه برنامه‌ای برای تیم ملی والیبال دارد و کادر فنی هم کدام بازیکنان را راهی المپیک می‌کند. المپیک جای بهترین‌هاست و کادر فنی هم باید برترین‌های والیبال ایران را به این مسابقات ببرد. نمی‌توانیم در این بازی‌ها جوانگرایی کنیم. کولاکوویچ بعد از المپیک می‌تواند به فکر جوانگرایی در تیم ملی باشد و بازیکنان جدید را به تیم ملی تزریق کند ( بیشتر بخوانیم ).

او در پایان با اشاره به نقش لیگ برتر والیبال در ارتقای کیفیت بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان خوبی در لیگ برتر والیبال ایران حضور دارند و فکر می‌کنم با برگزاری منظم بازی‌های لیگ می‌توانیم بازیکنانی آماده به تیم ملی تحویل دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها