محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

جسد کولبر سقزی از ارتفاعات به پایین منتقل شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تیم های امداد و نجات کوهستان و امدادگران این جمعیت در حال انتقال جسد کولبر سقزی از ارتفاعات منطقه سرشیو به پایین هستند.

جسد کولبر سقزی از ارتفاعات به پایین منتقل شد
کد خبر: 381593
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۴۰:۳۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، گفت: روز شنبه گزارشی مبنی بر گرفتار شدن 23 کولبر در برف و کولاک ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو شهرستان سقز دریافت شد و با کمک مردم و نیروهای امدادی 20 نفر از این افراد نجات یافته و به مکان امن انتقال یافتند اما یک نفر شان بر اثر سرما جان خود را از دست داده بود. (بیشتر بخوانید)

وی با بیان اینکه تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بدلیل تاریکی هوا و صعب العبور بودن منطقه دیشب موفق به انتقال جسد نشدند، افزود: با روشن شدن هوا انتقال جسد کولبر 50 ساله جان باخته از ارتفاعات به پایین شروع شده و پس از انتقال برای سیر مراحل تحویل پزشکی قانونی داده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: طبق گفته کولبران نجات یافته، 2 نفر دیگر از همراهان شان در ارتفاعات گم شده‌اند که صحت و سقم این موضوع تایید نشده اما اکنون چهار تیم امداد و نجات در حال جستجوی افراد گم شده احتمالی هستند.

محمدی تاکید کرد: اطلاعات مشخصی در خصوص 2 کولبری که ادعا می‌شود گم شده‌اند وجود ندارد و کسی هم برای اعلام مفقود شدن این افراد هنوز مراجعه نکرده‌ است.

وی با بیان اینکه اطلاعات ضد و نقیضی در مورد 2 نفر گم شده احتمالی وجود دارد، اظهار داشت: تلاش امدادگران برای یافتن این افراد در ارتفاعات ادامه می‌یابد.

برخی منابع غیر رسمی و محلی از سالم بودن این 2 کولبر و اینکه هم اکنون با توجه به شرایط نامساعد جوی در منطقه امنی بسر می برند، خبر دادند که این خبر از سوی مقامات مسوول تاکنون تایید نشده است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد و 34 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها