بازدید از کدام موزه‌‌ها در دهه فجر رایگان است؟

نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» در موزه ملی ایران و همه‌ی تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک در دهه فجر، به صورت رایگان آماده بازدید مخاطبان و گردشگران هستند.

بازدید از کدام موزه‌‌ها در دهه فجر رایگان است؟
کد خبر: 381597
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دو موزه ملی ایران و موزه ملی ملک که سال گذشته هشتاد سالگی خود را جشن گرفتند، بازدید از فضاهای موزه‌ای خود را دردهه فجر رایگان اعلام کردند، با این تفاوت که موزه ملی ایران فقط بازدید از نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا را برای گردشگران داخلی و خارجی خود رایگان اعلام کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در کنار کتابخانه نفیس نسخه‌های خطی و چاپی، مجموعه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در تالارهای گوناگون خود جای داده است. مجموعه سکه، حدود 10 هزار سکه تاریخی از دوران پیش از هخامنشی (از سده ششم پیش از میلاد)، تالار سکه، تالار کمال‌الملک و خاندان غفاری، تالار کتابت و نگارگری، مجموعه هنر لاکی، مجموعه اهدایی بانو عزت‌ملک ملک - دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک واقف این گنجینه، نمایشگاه دایمی حاج حسین آقا ملک، تالارهای «تمبر»، «هزارداستان»، «هنر و زندگی» و «علوم در ایران اسلامی» به عنوان تالارهای این موزه برای بازدید گردشگران آماده هستند.

مخاطبان در دهه فجر (به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 16:15 می‌توانند از این موزه در میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» بازدید کنند.

جبرییل نوکنده- مدیرکل موزه ملی ایران- نیز اعلام کرده است که در گرامیداشت دهه فجر بازدید از نمایشگاه «میراث باستان شناسی اسپانیا» برای همه‌ی گردشگران داخلی و خارجی رایگان است. مخاطبان این بخش از موزه نیز می‌توانند از 12 تا پایان روز 22 بهمن به جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 تا 18:30 به صورت رایگان از این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه 300 اثر ارزشمند با قدمت 350 هزار سال تا دوران معاصر فرهنگ و هنر اسپانیا را روایت می‌کند.

این آثار در سه گالری شامل آثاری از دوران پارینه سنگی تا پایان دوره مفرغ که قدیمی‌ترین اثر آن با قدمت 350000350 هزار ساله، گالری دوم با نمایش آثار دوره های آهن، فنیقی، ایبری، رومی، اسلامی، مسیحیت، قرون وسطی وگالری سوم آثار دوره مدرن و معاصر به نمایش درآمده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها