عمران خان: پاکستان تلاش خود را برای مذاکرات صلح انجام داده است

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا در دوره اخیر، گفت اکنون این تنش‌ها فروکش کرده و اسلام‌آباد نقش خود را برای کاهش این تنش‌ها در منطقه ایفا کرد.

عمران خان: پاکستان تلاش خود را برای مذاکرات صلح انجام داده است
کد خبر: 381614
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۱:۱۶:۲۵

اعتمادآنلاین| عمران خان، نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی درباره افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن گفت تلاش‌های دیپلماتیک مانع از تشدید اوضاع شد و تنش‌ها در منطقه را کاهش داد.

او گفت: آخرین چیزی که ما به عنوان یک همسایه می‌خواهیم، این است که ایران با یک کشور برادر یعنی عربستان سعودی یا آمریکا وارد درگیری نشود. زیرا بر این باوریم که همه از وقوع چنین چیزی آسیب می‌بینند و هیچ‌کس پیروز نخواهد شد.

عمران خان افزود: پس از حملات موشکی به تاسیسات نفتی عربستان، پاکستان نقش خود را ایفا کرد. ما به عربستان رفتیم، ما به ایران رفتیم، ما در سپتامبر و اکتبر گذشته با آمریکا صحبت کردیم. در واقع من معتقدم که ما نقش خود را برای کاهش تنش‌ها ایفا کردیم. هرچند هنوز اوضاع پرتنش است و نیاز برای یک راه‌حل دائمی برای بهبود این وضعیت وجود دارد. با این حال، من حس می‌کنم که از وقوع جنگ جلوگیری کردیم. زمانی بود که امکان وقوع یک مناقشه نظامی وجود داشت اما اکنون به نظر می‌آید که تنش‌ها کاهش یافته است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش‌های بیشتری مورد نیاز است، گفت: ما تمام تلاشمان را برای انجام سهم خود به کار گرفتیم و به این کار ادامه می‌دهیم. هیچ چیز بدتر از جنگ میان همسایگان نیست. ما شاهد آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، بوده‌ایم. اگر جنگی روی دهد قیمت نفت بالا می‌رود و تمام کشورهای فقیر جهان آسیب خواهند دید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها