کد خبر: 381639
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

وقتی الکل مغز را «پیر» می‌کند

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد افرادی که الکل مصرف می‌کنند، به مراتب مغزهای پیرتری دارند.

وقتی الکل مغز را «پیر» می‌کند
کد خبر: 381639
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد افرادی که الکل مصرف می‌کنند، به مراتب مغزهای پیرتری دارند؛ هرچه میزان مصرف الکل بیشتر باشد، مغز روند پیری را سریع‌تر طی می‌کند.

محققان به بررسی اسکن مغز 11 هزار و 600 انگلیسی در میانگین سنی بین 45 تا 81 سال پرداختند و درنهایت دریافتند، الکل روند تحلیل اندام‌ها را تسریع می‌کند و تبعات جبران‌ناپذیری بر مغز افراد به جای می‌گذارد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تقریبا تمام عوامل خطرآفرین برای ابتلا به بیماری آلزایمر مربوط به مولفه‌ای می‌شود که حرکت خون در مغز را کاهش می‌دهد و این موضوع اختلالی است که توسط الکل در مغز افراد پدید می‌آید.

در حال حاضر، یک مطالعه نشان داده است، هرچه مصرف الکل بیشتر باشد، افراد بیشتر آسیب می‌بینند؛ محققان با بررسی افرادی که الکل مصرف می‌کنند دریافتند، برای هر گرم الکل اضافی که روزانه مصرف می‌شود، مغز افراد 0.02 سال مسن‌تر از سن واقعی خود می‌شود.

توگا و همکارانش که این پژوهش را انجام دادند خاطرنشان کردند که تحقیقات دیگر مناطق کلیدی در مغز را شناسایی کرده است که در پاسخ به الکل و دود دخانیات کوچک می‌شوند؛ از جمله این موارد کاهش ماده خاکستری است که وجود آن برای ارتباط پیام‌ها در مغز ضروری است.

نتایج این مطالعه تایید کرد که استعمال سیگار و مواد الکلی در زوال سریع عملکرد شناختی مغز موثر است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها