کد خبر: 381660
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۲:۵۶:۰۰
| |

5 سریال حماسی که باید ببینید

داستان‌های حماسی همیشه بخش مهمی از علاقه انسان به ادبیات و هنر بوده و انسان‌ها از قرن‌ها پیش به خلق شخصیت‌ها و داستان‌های اساطیری علاقه داشته‌اند. اضافه‌کردن حال‌وهوای تاریخی به این داستان‌های اساطیری هم جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند.

5 سریال حماسی که باید ببینید
کد خبر: 381660
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اما تبدیل‌کردن داستان‌های حماسی به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، غیرممکن به نظر می‌رسید. روایت‌های حماسی که زاده تخیل انسان بودند، هیچ محدودیتی نداشتند و همین هم باعث می‌شد باورنکردنی‌تر باشند. باورنکردنی‌بودن آن‌ها اما در برابر پیشرفت فناوری‌های سینمایی دوام زیادی نیاورد. حالا نه تنها فیلم‌های سینمایی بلکه سریال‌های تلویزیونی بسیاری با اقتباس از داستان‌های حماسی ساخته می‌شوند. تا همین چند سال پیش، به تصویرکشیدن جنگ‌های بزرگ و باورنکردنی در کنار موجودات تخیلی و حماسی آن هم در سطح و اندازه‌های سینما غیرممکن به نظر می‌رسید. اما حالا به تماشای این داستان‌های حیرت‌انگیز در سریال‌های تلویزیونی هم عادت کرده‌ایم.

با این حال سریال‌های حماسی بسیاری وجود دارند که نمی‌توانند در سطح و اندازه داستانی که انتظارش را داریم ظاهر شوند. بنابراین انتخاب یک سریال اساطیری با فضایی حماسی و افسانه‌ای اندکی دشوار به نظر می‌رسد. اگر به تماشای داستان‌های حماسی علاقه مند هستید، این پنج سریال را از دست ندهید.

5. The Witcher (ویچر)

نمره منتقدان: 66 از 100

علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری با مجموعه بازی‌های ویچر آشنایی دارند. این بازی‌های کامپیوتری که براساس هشت جلد رمان نوشته آندره ساپکوفسکی ساخته شد، حالا به دنیای تلویزیون قدم گذاشته‌اند. شبکه اینترنتی نتفلیکس که چند سالی است با سریال‌های اختصاصی‌اش هواداران بسیاری پیدا کرده در آخرین روزهای سال 2019 از فصل نخست سریال ویچر رونمایی کرد. این فصل تنها هشت اپیزود دارد اما استقبال از آن به حدی بوده که به زودی باید منتظر فصل‌های بعدی آن هم باشید. هنری کویل (بازیگر نقش سوپرمن) معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگر سریالی است که داستان آن حال‌وهوایی کاملا حماسی دارد.

خلاصه داستان: «گرالت ریویا» یک شکارچی هیولاهای جهش‌یافته است. اما برخلاف آن چه او انتظارش را دارد، هیولاها بزرگ‌ترین دشمنانش نیستند. گرالت باید ابتدا در برابر انسان‌های پیرامونش ایستادگی کند چرا که آن‌ها خطر بسیار بزرگ‌تری نسبت به هیولاها هستند.

4. Black Sails (بادبان‌های سیاه)

نمره منتقدان: 81 از 100

اگر به دنیای ادبیات و رمان‌های کلاسیک علاقه‌ دارید، قطعاً نام کتاب «جزیره گنج» را شنیده‌اید. کتابی که در سال 1883 توسط رابرت لویی استیونسون نوشته شده و داستان آن درباره دزدان دریایی و تلاش آن‌ها برای پیداکردن گنجی درون یک جزیره است. اگرچه این کتاب بیشتر به عنوان اثری مناسب ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود اما سریال بادبان‌های سیاه که با اقتباس از جزیره گنج نوشته شده ثابت می‌کند این رمان جذاب می‌تواند منبع یکی از بهترین سریال‌های حماسی تلویزیون باشد. این سریال در چهار فصل و 28 اپیزود از شبکه تلویزیونی استارز پخش شده است. داستان سریال حدود 20 سال پیش از محدوده زمانی رمان جزیره گنج آغاز می‌شود.

خلاصه داستان: در سال 1715 یکی از جزیره‌های تحت استعمار بریتانیا توسط گروهی از دزدان دریایی فتح می‌شود. باوجود تهدیدهای ارتش بریتانیا برای بازپس‌گیری این جزیره، دزدان دریایی به رهبری ناخدا فلینت هیچ علاقه‌ای به عقب‌نشینی ندارند. آن‌ها نه تنها از بریتانیایی‌ها نمی‌ترسند بلکه تصمیم می‌گیرند برای تقویت هرچه بیشتر مواضع‌شان به غارت‌های بیشتری بپردازند.

3. Rome (روم)

نمره منتقدان: 83 از 100

اگر از خواندن تاریخ روم باستان لذت می‌برید، تماشای سریال روم برای شما یک لذت تکرارنشدنی است. این سریال در دو فصل توسط شبکه تلویزیونی HBO و با همکاری سه کشور آمریکا، ایتالیا و انگلستان ساخته شد. روم تلاش می‌کند تاریخ امپراطوری روم باستان را با داستانی جذاب و حماسی نقل کند. داستان سریال از حمله ژولیوس سزار به فرانسه امروزی آغاز می‌شپد و تا مرگ مارک آنتونی ادامه پیدا می‌کند.

خلاصه داستان: دو سرباز رومی، لوسیوس وُرنیوس و تایتیس پولو، در دوران مهمی از تاریخ امپراطوری روم زندگی می‌کنند. زندگی آن‌ها با مهم‌ترین وقایع و حوادث کلیدی امپراطوری روم باستان گره خورده است.

2. Merlin (مرلین)

نمره منتقدان: 85 از100

افسانه‌های شاه آرتور، مرلین و شمشیر در سنگ بخش مهمی از تاریخ ادبیات انگلیس است. مرلین مشهورترین جادوگر در اساطیر انگلیس بود که در تاریخ حماسی، با شاه آرتور هم‌دوره است. او شمشیری را درون سنگ فرو می‌کند که تا زمان ظهور شاه آرتور هیچکس نمی‌تواند آن را از سنگ خارج کند. سریال مرلین در واقع اقتباسی آزاد و مدرن‌تر از این داستان‌ اساطیری است. پخش این سریال از شبکه BBC آغاز شد و برای پنج فصل 13 قسمتی ادامه پیدا کرد.

خلاصه داستان: مرلین جادوگری است که از سوی پادشاهی مسئولیت دارد تا آرتور را برای نشستن بر روی تخت سلطنت آماده کند. او به آرتور کمک می‌کند تا با کمک جادوها، در برابر دشمنانش ایستادگی کند.

1. Game of Thrones (بازی تاج و تخت)

جرج ریموند ریچارد مارتین یکی از مشهورترین نویسندگان رمان‌های فانتزی است. بیشتر شهرت او به واسطه نوشتن مجموعه کتاب‌های نغمه آتش و یخ رقم خورده اما او عناوین بسیاری در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. با این حال هواداران سریال بازی تاج و تخت، مارتین را همواره با کتاب‌های نغمه آتش و یخ به یاد می‌آورند. سریالی که براساس کتاب‌های مارتین ساخته شد و در 8 فصل از شبکه HBO پخش شد. سریالی که فضای تاریک و افسانه‌ای آن، برگرفته از ذهن توانمند نویسنده آمریکایی‌اش بود. بازی تاج و تخت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است. 73 اپیزود این سریال رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کردند، از تعداد تماشاگران هر اپیزود تا جوایز مختلف.

خلاصه داستان: در قلمرویی خیالی به نام وستروس، خاندان‌های اشرافی در سرزمین‌های مختلف برای دست‌یابی به تخت سلطنت قلمرو در جنگ و جدال هستند. هفت اقلیم سرزمین وستروس، ابتدا در صلح و اتحاد بودند اما با تغییراتی که در دربار ایجاد می‌شود، خاندان‌ها برای جدال بایکدیگر آماده می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها