تئاتر فجر ۳۸؛

اتوبوس لهستانی در «تئاتر فجر» آتش گرفت!

چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان اجرای نمایش «سکوت» از لهستان بود که در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد؛ اجرایی در سرمای شب تهران که با آتش زدن یک اتوبوس همراه بود.

اتوبوس لهستانی در «تئاتر فجر» آتش گرفت!
کد خبر: 381813
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۰۷:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| روز «یکشنبه» 13 بهمن و در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یکی از آثار خارجی حاضر در جشنواره اجرای خود را سپری کرد.

در این نوبت نمایش «سکوت» توسط گروه لهستان در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد. این گروه پیش‌ترها و برای اولین بار با نمایش «مکبث» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در جشنواره حضور پیدا کرده بودند، که آن اجرا با استقبال بسیار قابل توجهی از سوی مخاطبان همراه بود.

نمایش «سکوت» چندمین تجربه حضور این گروه لهستانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر است؛ نمایشی که مربوط به قربانی شدن انسان‌ها به ویژه کودکان در فضایی دیکتاتوری است.

نمایش «سکوت» در یکی از سردترین شب‌های تهران و با 30 دقیقه تأخیر نسبت به ساعت تعیین شده اجرا، ساعت 18:30 اجرا شد.

مخاطبان مختلفی از جمله شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، رضا سرور، یوسف باپیری، آلبرت کچویی و برخی از فعالان عرصه تئاتر و همچنین تعدادی از مخاطبان آثار جشنواره تئاتر فجر، از حاضران در فضای باز پارکینگ تالار وحدت بودند که برای اجرای نمایش «سکوت» مهیا شده بود.

تجربه اجرای نمایش «مکبث» یکی از انگیزه‌های بسیاری از مخاطبان جشنواره تئاتر فجر برای تماشای جدیدترین اثر این گروه بود.

بازیگران «سکوت» به همراه چند عروسک پسر و دختر بچه کار خود را شروع کردند، اثری که با شادی و نشاط در زندگی آغاز و به کابوس و کشتار ختم می‌شود؛ کابوسی که در آن اتوبوسی به همراه زنان و مردان و کودکان حاضر در آن به آتش کشیده می‌شود.

این نمایش با همکاری رامین ناصر نصیر و محمدرضا علی اکبری از هنرمندان تئاتر ایران اجرا شد که در بخش تولید اجرا با گروه لهستانی همکاری کرده‌اند.

نمایش «سکوت» که روز دوشنبه 14 بهمن هم در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود، تلاشی برای گرم کردن فضای سرد پارکینگ تالار وحدت در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود.

در بخش‌های دیگر جشنواره تئاتر فجر سی و هشتم نیز آثار صحنه‌ای، خیابانی، محیطی و به علاوه فجر اجرا شدند و بخش اجراهای خیابانی باز هم در جذب مخاطب موفق‌تر از آثار صحنه‌ای بود.

اما با گذشت چهار روز از شروع سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پهنه فرهنگی رودکی نه تنها نشانی از پهنه فرهنگی ندارد بلکه باریکه میان تالار وحدت و تئاتر شهر نیز هیچ نشانی از تئاتر و سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ندارد.

تنها ثمره پهنه فرهنگی رودکی کنده شدن خیابان شهریار و تبدیل شدن آن به کارگاه راهسازی است که تردد در این مکان را سخت کرده است.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران و شهرداری منطقه 11 هیچ تمهیدی برای متفاوت شدن خیابان حدفاصل تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر نداشته‌ است تا این خیابان حداقل در ایام جشنواره رنگ و بوی برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را به خود بگیرد و مشتی باشد نمونه خروار برای پهنه فرهنگی رودکی.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها