پیکر «ولی‌الله شیراندامی» تشییع شد

پیکر ولی‌الله شیراندامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز «دوشنبه» از مقابل خانه هنرمندان به سوی خانه ابدی در بهشت زهرا(س) تشییع شد.

پیکر «ولی‌الله شیراندامی» تشییع شد
کد خبر: 381842
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۰:۲۲:۳۵

اعتمادآنلاین| مراسم بدرقه پیکر این هنرمند فقید با حضور هنرمندان و دوستداران سینما و تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد.

ایرج راد، رییس هیات مدیره خانه تئاتر با سلام و تسلیت به شرکت کنندگان مراسم تشییع گفت: زمان به سرعت می گذرد و ما به سرعت بزرگان و عزیزان و یارانی که سال‌ها خدمتگزار و پیشکسوت عرصه هنر ایران بودند را از دست می‌دهیم که جایگزین شدن آنها به سختی و دشوار است.

او افزود: از افتخارات بزرگ من هم کلاسی بودن با شیراندامی در دانشگاه هنرهای زیبا است و کسانی که در آن سال‌ها با ایشان هم کلاسی بودند خاطرات فراوانی را از او به یاد دارند که بسیار وقت شناس بود.

راد

او ادامه داد: شیراندامی در راستای آموزش به جوانان برای شناخت آثار هنری نگاه ویژه‌ای داشت و آثار جوانان را همواره می ستود.

راد گفت: ولی‌الله شیراندامی را از یاد نخواهم برد و همانند پیشکسوتان دیگر یاد دارم که سر تمرینات حضورش زودتر از بقیه عوامل بود. بهمن فرمان آرا امروز به من گفت: «ولی‌الله شیراندامی همیشه سر کار خود زود می‌آمد، امروز چرا دیر آمده است.»

راد افزود: شیراندامی آثار فاخری را کار کرد و در رادیو نیز آثار ماندگاری را از خود به‌جا گذاشت و نمی‌توان این آثار را از حافظه مردم ایران حذف کرد.

ولی‌الله شیراندامی سوم فروردین 1310 در مرو به دنیا آمد و عصر جمعه (یازدهم بهمن) درگذشت.

او مدرک کارشناس تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته بود و همچنین مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها