کد خبر: 381861
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۸:۴۱
| |

تقی محمدی‌ فکورزاده درگذشت

تقی محمدی‌ فکورزاده، شاعر در 76 سالگی درگذشت.

تقی محمدی‌ فکورزاده درگذشت
کد خبر: 381861
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۸:۴۱

اعتمادآنلاین| وفا قبادپور، شاعر و مسئول کانون فرهنگسرای معرفت، که پیش‌تر خبر بستری شدن او را داده بود، با اعلام این خبرگفت: تقی محمدی‌ فکورزاده که به علت عارضه ریوی در روزهای اخیر در بیمارستان‌ بستری بود، بامداد روز یکشنبه (سیزدهم بهمن‌ماه 98) در بیمارستان درگذشت.

او درباره فعالیت‌های محمدی‌ فکورزاده در عرصه فرهنگ و ادبیات بیان کرد: او 30 سال در مراکز فرهنگی به استعدادیابی و تربیت شاگردانی در حوزه شعر و ادبیات مشغول بود و حضور و نقشش در انجمن‌های فرهنگی و ادبی بسیار گسترده بود. چند مجموعه شعر بخشی از آثار تقی محمدی‌ فکورزاده است. او همچنین در اواخر عمر یک فرهنگ فارسی سره بر مبنای فرهنگ دهخدا در دست تهیه داشت که از آثار نفیس حوزه ادبیات خواهد بود. در واقع روش آن را برای این‌که فرهنگی با واژگان معادل فارسی صدردرصد داشته باشیم استخراج کرده بود.

این شاعر درباره برگزاری مراسم تشییع محمدی‌ فکورزاده گفت: هماهنگی‌ها برای انجام مراسم تشییع‌اش انجام شده است که فردا صبح (سه‌شنبه، پانزدهم بهمن‌ماه) از تالار وحدت به سمت قطعه نام‌آوران بهشت زهرا خواهد بود.

تقی محمدی‌ فکورزاده اول مهر 1322 متولد شد. او طی چندین دهه علاوه بر نگارش و تدوین آثاری از جمله مجموعه اشعار «نکند عشق بمیرد»، «عصر یکشنبه‌های بارانی»، «عصر یکشنبه‌های بی باران» و «هم‌آوای من باش»، در مراکز فرهنگی و ادبی از جمله فرهنگسرای معرفت در استعدادیابی و هدایت جوانان و نوجوانان در عرصه شعر و نویسندگی فعالیت داشت.

منبع: اینسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها