روح‌الله حضرت‌پور،‌ نماینده مردم ارومیه در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سازمان تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی بر بازار شب عید نظارت کنند/ باید جلوی افزایش قیمت‌های خارج از نرخ مصوب گرفته شود/ نباید همه سرگرم انتخابات شویم و از امور مردم غفلت کنیم/ با کسانی که اجناس تاریخ‌گذشته و تقلبی را به اسم کالای اصل به مردم می‌فروشند برخور

روح‌الله حضرت‌پور،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد که نباید به بهانه انتخابات، نظارت بر بازار شب‌ عید را از یاد ببریم و گفت: تعزیرات حکومتی و سازمان تنظیم بازار و همه مسئولان‌ مربوط، باید نظارت لازم و کافی بر بازار شب عید داشته باشند و جلوی افزایش قیمت کالاها خارج از نرخ مصوب به نفع جیب سودجویان را بگیرند.

سازمان تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی بر بازار شب عید نظارت کنند/ باید جلوی افزایش قیمت‌های خارج از نرخ مصوب گرفته شود/ نباید همه سرگرم انتخابات شویم و از امور مردم غفلت کنیم/ با کسانی که اجناس تاریخ‌گذشته و تقلبی را به اسم کالای اصل به مردم می‌فروشند برخور
کد خبر: 381876
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هرساله با نزدیک شدن به بازار شب عید، زنگ گرانی کالاها و افزایش افسارگسیخته قیمت اجناس، در نبود نظارت کافی سازمان تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی بر بازار به صدا درمی‌آید. اتفاقی که مسئولان مربوط گاهی آن را به سودجویی برخی تولیدکنندگان و فروشندگان ربط می‌دهند و گاه علت آن را فقدان نیروی کافی برای نظارت اعلام می‌کنند.

به همین دلیل عده‌ای، از همه دستگاه‌ها خواسته‌اند که برای نظارت بازار شب عید به یاری وزارت صمت و جهاد کشاورزی برخیزند و در این شرایط سخت اقتصادی، به کنترل بیشتر بازار کمک کنند. ضمن اینکه خبرهایی مبنی بر افزایش نظارت دولت بر بازار شب عید هم به گوش می‌رسد (بیشتر بخوانیم) .

البته عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت، درباره اقدامات وزارت صمت برای امسال توضیح داده است:‌ «با توجه به اهمیت بازار شب عید و احتمال بروز نوسانات قیمتی، وزارت صمت از مدتی پیش اقدام به ذخیره‌سازی اقلام ضروری برای بازار شب عید کرده است تا از بروز اختلالات قیمتی جلوگیری کند.» (بیشتر بخوانیم)

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران، نیز درباره مدیریت بازار شب عید اطمینان خاطر داده که در حال حاضر تمامی کالاهای اساسی تامین و به میزان کافی در انبارها موجود است (بیشتر بخوانیم) .

اگرچه احمد انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، به دولت هشدار داده است که مراقب بازار شب عید باشد زیرا جدا از افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر سایر کالاها، به خودی خود وقتی زنگ شب عید می‌خورد در بازار تورمی ایجاد می‌شود (بیشتر بخوانیم) .

سودجویان شب عید بدون توجه به اتحادیه و اصناف خودشان قیمت‌ها را بالا می‌برند

روح‌الله حضرت‌پور،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به نزدیک شدن به سال‌ نو و بروز موج تورمی پایان سال و سوءاستفاده سودجویان و دلالان گفت: با نزدیک شدن به نوروز تولیدکنندگان و فروشندگان منتظر اتحادیه و اصناف نمی‌مانند تا قیمت‌های مصوب اجناس را تعیین کنند، بلکه خودشان دست‌به‌کار می‌شوند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های مصوب بازار تغییری پیدا نکرده و باید جلوی افزایش خودسرانه نرخ کالاها توسط دلالان گرفته شود. بنابراین تعزیرات حکومتی و سازمان تنظیم بازار مسئول نظارت بر قیمت‌ها هستند و باید نظارت داشته باشند.

با نظارت مانع قیمت سرسام‌آور اجناس در بازار شب عید شویم

حضرت‌پور تاکید کرد: با توجه به اینکه سال نو کم‌کم فرا می‌رسد و از سویی انتخابات مجلس در پیش است، نباید همه سرگرم انتخابات باشیم و از امور مردم غافل شویم. باید نظارت کنیم تا افزایش قیمت‌ها درآستانه سال نو برای مردم غیرقابل تحمل و سرسام‌آور نشود.

نماینده دور دهم مجلس توضیح داد: مردم به اندازه کافی زیر انواع فشارهای اقتصادی هستند و گنجایش فشار دوچندان را ندارند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کرد؛ باید با متخلفانی که اقلام و اجناس تاریخ‌گذشته را وارد کشور می‌کنند یا اجناس تقلبی را به اسم اجناس اصلی با بالاترین قیمت به خورد مردم می‌دهند به طور جدی برخورد شود.

اعلام قیمت‌ مصوب اجناس جلوی افزایش خودسرانه قیمت‌ها را می‌گیرد

حضورت‌پور ادامه داد: هم وزارت صنعت، معدن، تجارت و هم وزارت جهاد کشاورزی که مسئول تنظیم بازار هستند باید نظارت کافی بر بازار شب عید داشته باشند، و هم اینکه اتحادیه‌ها نشست‌هایی را برای نظارت بیشتر تشکیل دهند و قیمت‌های مصوب را اعلام کنند تا مردم بدانند قیمت اجناس چقدر است و خودبه‌خود قیمت‌ها به طور روزانه بالا نرود.

این نماینده اصولگرای مردم ارومیه در مجلس در پاسخ این سوال که «به خاطر افزایش قیمت بنزین و تشدید تحریم‌های اقتصادی، قدرت خرید مردم پایین آمده است، برای افزایش قدرت خرید مردم پیشنهادتان چیست» گفت: قرار شد دولت رقمی را که از افزایش قیمت بنزین به دست می‌آید به قشرهای کم‌درآمد جامعه برساند؛ اما هر خانواده نیازمندی که به ما مراجعه می‌کند، چه در روستا، چه حاشیه شهرها و چه در خود شهرها، اعلام می‌کند که کمک معیشتی دریافت نکرده‌‌ و تنها بخش کوچکی از جامعه موفق به دریافت آن شده‌اند.

تصمیم کمیسیون تلفیق به ادغام کمک معیشتی و یارانه نقدی برای یارانه‌بگیران

حضرت‌پور توضیح داد: به همین دلیل کمیسیون تلفیق مجلس برای سال جدید تصمیم گرفت یارانه‌ نقدی و کمک معیشتی مردم را ادغام کند تا این رقم به همه افرادی که یارانه دریافت می‌کنند پرداخت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بر ضرورت صادقانه عمل کردن با مردم تاکید کرد و گفت: باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و با آنها صادق باشیم؛ مثلاً شهید سردار سلیمانی مانند مقامات سیاسی و نظامی ما جلوی دوربین نبود و همیشه در منطقه جنگی بود، ولی به دلیل صداقت و افتادگی‌ای که داشت بعد از شهادتش مردم برای مراسم تشییع او سنگ تمام گذاشتند.

مسئولان در صداقت با مردم از سردار سلیمانی الگو بگیرند

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: این شخصیت باید برای مسئولان ما الگو باشد تا با مردم صادق باشند و واقعیت‌ها را تحت هر شرایطی به آنها بگویند. مساله حل شدن یا نشدن مشکلات کشور 50 درصد است، 50 درصد دیگر صداقت و گفتن واقعیت‌ها به مردم است تا اوضاع را بهتر درک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها