آداپتوری که فرمان ویلچر را به دسته ایکس‌باکس تبدیل می‌کند

یک موسسه خیریه اقدام به ساخت یک رابط کاربری کرده است که افراد معلول را قادر می‌سازد با همان دستگاهی که صندلی چرخ‌دار خود را هدایت می‌کنند، بتوانند به بازی رایانه‌ای بپردازند.

آداپتوری که فرمان ویلچر را به دسته ایکس‌باکس تبدیل می‌کند
کد خبر: 381879
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر به دلیل معلولیت جسمانی روی صندلی چرخ‌دار به سر می‌برید و علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای هستید، یک ابزار جدید انجام بازی‌های کنسول ایکس‌باکس را با همان دستگاه هدایت صندلی چرخ‌دار ممکن می‌کند و با آن می‌توانید از صندلی چرخ‌دار خود به عنوان کنترل کننده بازی استفاده کنید.

یک موسسه خیریه موسوم به «AbleGamers» از آداپتور «فریدام وینگ» (Freedom Wing) به معنای «بال رهایی» رونمایی کرده است که به افراد دارای معلولیت جسمانی امکان می‌دهد از دستگاه تعبیه شده برای هدایت صندلی چرخ‌دار خود به عنوان دسته بازی ایکس‌باکس استفاده کنند.

این ابزار، یک آداپتور است که ورودی را از فرمان صندلی چرخ‌دار به فرامین در بازی رایانه‌ای تبدیل می‌کند. نتایج استفاده از این آداپتور که در تصویر به رنگ سبز مشخص است، موفقیت‌آمیز نشان داده است و «فریدام وینگ» به اندازه کافی خوب است که فرد معلول بتواند با استفاده از آن بازی محبوب «Rocket League» را بازی کند.

ممکن است تصور شود که انجام بازی‌های «اول شخص» با این آداپتور دشوار باشد، اما این آداپتور بازی کردن را برای افراد معلول با همان کنترلگر صندلی چرخ‌دار به راحتی ممکن می‌کند.

موسسه خیریه «AbleGamers» به لطف کمک‌های مالی افراد خیّر در حال عرضه این محصول به بازار است و در این راه با شرکت «A.T. Makers» برای ساخت آداپتورهای شخصی‌سازی شده همکاری می‌کند.

تخمین زده می‌شود که این ابزار تنها بین 30 تا 35 دلار(علاوه بر قیمت Adaptive Controller) قیمت داشته باشد.

بسیاری از گیمرهای دارای ویلچر به زودی می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس را با این رابط کاربری به راحتی بازی کنند و این فناوری احتمالا برای کنسول‌های دیگر و رایانه‌های شخصی نیز کار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها