کد خبر: 382038
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۰۹:۲۰:۴۲
| |

آزادسازی صادرات تخم مرغ نطفه‌دار بر بازار نوروزی چه تاثیری دارد؟

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با تاکید بر اینکه حدود 135 تا 140 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه برای ماه‌جاری در کشور در حال تولید است، اظهار کرد: در صورت عدم خروج تخم مرغ نطفه‌دار از کشور با افزایش عرضه بیش از نیاز جوجه یک‌روز، افزایش جوجه‌ریزی و حجم بالای تولیدی مرغ روبه‌رو می‌شویم که موجب به‌هم خوردن تعادل بازار در ایام نوروز و زیان مرغداران می‌شود.

آزادسازی صادرات تخم مرغ نطفه‌دار بر بازار نوروزی چه تاثیری دارد؟
کد خبر: 382038
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۰۹:۲۰:۴۲

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه جوجه یک‌روزه مورد نیاز برای تامین مرغ ایام نوروز به طور کامل تولید و تامین شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه مازاد بر نیاز روبه‌رو شویم که می‌تواند بازار مرغ را برهم زده و زیان مرغداران را رقم بزند.

وی ادامه داد: در شرایطی فعلی تصمیم برای صدور تخم مرغ نطفه‌دار از کشور تصمیم درستی است چراکه علاوه بر تنظیم بازار می‌تواند برای کشور ارزآوری نیز داشته باشد.

به گفته اسدالله نژاد؛ نگاه صنعت مرغداری به این تصمیم دولت مثبت است.

وی یکی دیگر از تصمیمات مناسب برای کاهش فشار احتمالی به مرغداران در شرایط کنونی کاهش سن حذف گله‌های مادر از 70 هفتگی به 67 هفتگی عنوان کرد.

اسدالله نژاد افزود: این تصمیم نیز بر کاهش عرضه و مازاد تولید جوجه یک‌روزه موثر است.

وی از تلاش مرغداران برای کاهش بیشتر سن حذف گله مرغ مادر خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم سن حذف گله مرغ مادر را تا 64 هفته پایین بیاریم چرا که معتقدیم با حذف گله‌ها در سن 67 هفتگی همچنان عرضه جوجه یکى‌روزه بیش از نیاز خواهد بود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور میزان حجم مرغ عرضه شده در بازار نوروز را با توجه به عدم امکان تعیین میزان تلفات، تنوع وزن عرضه مرغ‌ها به بازار و ... را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد.

اسدالله نژاد این اطمینان را داد که در هر شرایطی عرضه مرغ برای نوروز به میزان نیاز خواهد بود و کمبود آن در بازار نخواهیم داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها