کد خبر: 382057
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۷:۰۸
| |

جانسون: برتانیا نیازی به پیروی از قوانین اروپا ندارد

نخست‌وزیر انگلیس درباره چشم‌انداز خود برای ادامه معاملات تجاری با اتحادیه اروپا تاکید کرد: «انگلیس نیازی به پیروی از قوانین اروپا ندارد.»

جانسون: برتانیا نیازی به پیروی از قوانین اروپا ندارد
کد خبر: 382057
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۰۹:۵۷:۰۸

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنان خود تاکید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا چنین توافقنامه‌ای (مدل کانادایی) را نپذیرد، انگلیس به مفادی برمی‌گردد که پیشتر مطرح شده است: «بریگزیت بدون توافق».

کانادا و اتحادیه اروپا یک پیمان مشترک به امضا رسانده‌اند که بر اساس آن مالیات گمرکی برای بسیاری از کالاهای وارداتی حذف شده است بدون اینکه کانادا و اتحادیه اروپا ناگزیر از تبعیت از قوانین داخلی یکدیگر باشند.

بوریس جانسون در سخنان روز دوشنبه، کمتر از دو روز پس از خروج نهایی کشورش از اتحادیه اروپا، گفت: «در صورت عدم امضای توافقنامه تجاری مورد نظر انگلیس (مدل کانادایی) از سوی رهبران اتحادیه اروپا، بی‌تردید دولت شرایط مورد توافق سازمان تجارت جهانی را به اجرا می‌گذارد.»

نخست وزیر محافظه کار در سخنان خود افزود: «اغلب به ما گفته‌اند که دو راه بیشتر برای دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا نداریم، یا از قوانین اروپایی و دادگاه‌های اتحادیه پیروی می‌کنیم (مدل نروژ) و یا اینکه روشی چون مدل تجارت آزاد کانادا را انتخاب کنیم. ما انتخاب خود را کرده‌ایم. انتخاب ما یک توافقنامه تجارت آزاد همچون کاناداست اما احتمالا اگر در این مسیر شکست بخوریم به آنچه پیشتر توضیح داده‌ایم بریگزیت بدون توافق رجوع خواهیم کرد.»

شهردار پیشین لندن و تصمیم گیر اصلی دولت انگلیس در ادامه سخنان خود گفت: «انتخاب انگلیس کسب یک توافق است اما سوال اینجاست آیا اتحادیه اروپا می‌خواهد ما را با کانادا مقایسه کند؟»

بوریس جانسون تاکید کرد: «انگلیس هیچ پیش شرطی را که اساس آن قوانین اتحادیه اروپایی باشد مانند «سیاست‌های رقابتی، یارانه‌ها، حمایت‌های اجتماعی، محیط زیست و یا تمام موارد مشابه" را نمی پذیرد.»

بوریس جانسون در سخنان خود علاوه بر پیشنهاد توافقنامه‌های تجاری اعلام کرد، انگلیس به دنبال امضای یک توافقنامه عمل گرایانه در زمینه امنیت و محافظت از شهروندان است البته به شرطی که استقلال سیستم‌های حقوقی کشورش حفظ شوند.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا ادامه مذاکرات بدون توافق می‌تواند برای اقتصاد کشورش خطرناک باشد، گفت: «ما جدا شده‌ایم و این یک توافق بزرگ است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها